Naar Emerce.nl

Deep dive: Persona’s & Customer Journey

Je klant en klantreis scherp in beeld met persona’s en customer journeys

Wie is je klant? Wat zijn hun behoeftes en wat is hun gedrag? Wat doen ze en hoe ervaren zij dat? Welke stappen zetten zij van bewustwording tot aankoop? En hoe zorg je ervoor dat ze klant blijven?

✔️ Zorg dat je klanten terugkomen, blijven en positief aanbevelen

Leer tijdens deze deep dive hoe je met persona’s en customer journeys zorgt voor de ultieme klantbeleving. Ontdek waar je klanten op zitten te wachten en hoe jij jezelf blijft onderscheiden. Zorg dat je klanten terugkomen, blijven en positief aanbevelen.

Persona’s helpen je de klant écht te begrijpen en een customer journey helpt je hun klantreis te begrijpen. Met beide ontdek je kansen om de klantbeleving te verbeteren in elke fase van de customer journey.

“If the user can’t use it, it doesn’t work” – Sjoerd Walinga, docent 

Wat je in 4 uur tijd leert: 

  • Wat persona’s zijn en wat je ermee kunt
  • Wat een customer journey is en wat je ermee kunt
  • Waaruit een persona bestaat
  • Waaruit een customer journey bestaat
  • Hoe je een persona in kaart brengt
  • Hoe je een customer journey in kaart brengt
  • Welke valkuilen en tips er zijn 
  • Werken aan je eigen case

Voor wie de sessie geschikt is

Digitale professionals die zich bezig (gaan) houden met user experience, zoals: Digitaal strategen, UX designers, service designers, conversie-specialisten, online marketeers, product owners, e-commerce managers, marketing- en communicatiespecialisten en startende ondernemers (startups).

Programma

9:00 – 10:15: Introductie in persona’s en Customer Journeys
10:15 – 10:30: Koffiepauze
10:30 – 11:15: Voorbeelden, best practices, tips, tricks en valkuilen
11:15 – 11:30: Koffiepauze
11:30 – 12:30 Toepassen op je eigen case

Docent Sjoerd Walinga

Sjoerd heeft een grote passie voor usability, user experience, conversie optimalisatie en gedragswetenschap. Als User Experience en Conversie expert bij Concept7 is hij hier dan ook maar al te graag mee bezig. Het werken voor bedrijven als Menzis, Roompot, Greetz, Philips en Gemeente Groningen leert hem elke dag weer nieuwe dingen en daar krijgt hij maar niet genoeg van. Daarnaast geeft Sjoerd gastcollege op diverse hogescholen en universiteiten en traint hij professionals en managers bij bedrijven als Talpa, RTL, a.s.r., Essent, KvK en de Belastingdienst.

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€295,- excl. BTW
  • Datum:→ 19 juli 2022 (startgarantie)


Verwante opleidingen