Naar Emerce.nl

Deep dive: Social Business

Next step: Social Business

Social Media heeft in bijna 10 jaar tijd het gedrag van klanten fundamenteel veranderd. Sociale media platforms helpen gebruikers en klanten dan ook met steeds meer functionaliteit in elke fase van de klantreis.

✔️ Begrijp de relatie tussen online gedrag, technologie en resultaatgerichtheid 

Tijdens de Deep dive Social Business neemt Antal de Waij je mee in de doorontwikkeling van je social kanalen. Om zo steeds meer  toegevoegde waarde voor je bedrijf te creëren . Door te kiezen uit  strategische opties ben je in staat zelf het pad naar een social business strategie voor je bedrijf te ontwikkelen. Want social media is meer dan het plaatsen van content op een platform.

Voor wie?

Voor iedereen met social media, die méér wil dan adverteren en content plaatsen en zijn/haar social media activiteiten naar een next level wil tillen.

Programma

09:30 – 10:30 Van product naar dialoog en beleving

  • Je product of bedrijf als ecosysteem 
  • De toegevoegde waarde van socials – we laten je kennismaken met vijf hoofdstrategieën waarin social waarde toevoegt aan elke afdeling binnen jouw bedrijf. 
  • Van content- naar dialoog voor elke afdeling van je bedrijf, hoe doe je dat? 

10:30 – 10:45 Pauze

10:45 – 11:45  Cases en best practices

  • Strategische technieken die waarde kunnen toevoegen aan je bedrijf. Marktplaatsen, Social Listening, Customer Service, Live opties benutten, van B2B naar B2C en C2C! 
  • Strategische methoden die toegevoegde waarde van en door klanten realiseren. De rol van communities, Crowdsourcing en participatie, User Generated Content en de rol van influencers in je marketing mix.

11:45 – 12:00 Pauze 

12.00 – 12.30 Kansen voor je bedrijf

  • Groepsopdracht waarin voor- en nadelen van elke methode en techniek wordt samengevat
  • Recap groep en vragen
  • Automation en schaalbaarheid; hoe zorg je ervoor dat al die interacties voor je bedrijf behapbaar blijven? Toolbox!
Docent Antal de Waij

Antal heeft ruim 12 jaar ervaring bij verschillende multinationals, is oprichter van Engagement Media en heeft in de ‘digitale economie’ zijn sporen verdiend als marketingmanager en marketing directeur. Hij introduceerde digitale televisie in combinatie met internet bij UPC en Tiscali Nederland.  En is voorzitter van de commissie social van de Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA).

 

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€295,-
  • Datum:→ 30 november 2021


Verwante opleidingen