Naar Emerce.nl

Deep dive: TikTok

TikTok als onderdeel van je marketingstrategie

TikTok is hét nieuwe sociale media platform. Er zijn nog niet veel bedrijven die gebruik maken van dit platform. Zonde, want op TikTok kan je veel bereik creëren. Waarom is TikTok interessant voor je bedrijf? En hoe kan TikTok het beste onderdeel worden van je marketingstrategie? Quinten, expert in TikTok, geeft je tijdens deze deep dive zijn nooit eerder gedeelde inzichten en ervaringen die hij heeft opgedaan.

Tijdens deze deep dive bespreken we cases van TikTok’s Chinese versie Douyin, die jaren vooruitloopt op TikTok. Maar ook bespreken we cases uit Nederland en het Westen. Quinten laat zien hoe hij meer dan 285.000 volgers heeft op zijn eigen TikTok account. Verwacht een deep dive vol met praktische tips, voorbeelden en cases die tonen wat werkt en wat niet.

Krijg antwoorden op de belangrijkste vragen: 

  • Wat is TikTok en wat zijn de kansen voor je bedrijf? 
  • Hoe kan TikTok nuttig ingezet worden voor je bedrijf? 
  • Hoe kan je de conversie naar je website verbeteren? 
  • Wat kunnen we verwachten van TikTok aankomende periode?

Kortom: Na deze deep dive TikTok weet je precies hoe je dit platform benut voor je business en hoe je andere bedrijven een stap voor bent met TikTok!

Voor wie? 

Marketing managers, social managers, directeuren, CEO’s in sectoren als Fashion, Beauty, FMCG, Gaming, Food & Beverages.

Programma

9:30 – 10:30 Deel 1: Inleiding van TikTok

  • De oorsprong van TikTok
  • Hoe ziet TikToks voorganger Douyin eruit?
  • Wat kunnen we als merk leren van de makers?
  • Succesvolle cases uit Azië en het Westen
  • Het belang van korte video’s, muziek en live-streaming

10:30 – 10:45 Koffiebreak

10:45 – 11:45 Deel 2: Effectief gebruik van het platform

  • Hoe creëer je inhoud waar mensen van houden? 
  • Hoe werkt het algoritme? 
  • Hoe laat je je account groeien?
  • Hoe maak je een eigen unieke stijl?
  • Hoe zorg je ervoor dat je video’s een hoog bereik krijgen?                         
  • Hoe genereer je conversie naar andere platformen? 
  • Hoe kan je video’s opnemen en bewerken? 

11:45 – 12:00 Koffiebreak

12:00 – 13:00 Deel 3: De verwachtingen voor 2022 

  • Hoe zal TikTok in 2022 anders zijn dan in 2021?
  • Het belang van live-streaming
  • Welke categorieën populair gaan worden in 2022
  • De opkomst van de sociale handel
  • Omzetten in kliks en omzet

Docent 

Quinten Hyde is een fulltime TikTok creator en heeft 285k+ followers op zijn eigen TikTok account. Met zijn eigen bedrijf Tikwise.com, helpt hij merken en particulieren met het groeien en optimaliseren op TikTok. Quinten geeft het volgende aan: Ik spendeer ongeveer elke seconde van de dag aan video en social media en kijk er naar uit hierover te praten met je!”

 

 

 

Quote van deelnemers

Het was een ontzettend interessante training waarbij je echt nieuwe “behind the scènes” inzichten krijgt die van waarde kunnen zijn voor jouw klanten of organisatie!

Zeer informatie. De deep dive geeft goede handvatten die nodig zijn om een succesvolle campagne te draaien.

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€295,-
  • Datum:
    → 21 juni 2022


Verwante opleidingen