Naar Emerce.nl

Deep dive user experience strategie & design

Customer experience verhogen met UX

UX designers zijn gespecialiseerd in het verbeteren en ontwerpen van de digitale gebruikservaringen: de online customer experience van je producten en diensten. Ze baseren hun ontwerpkeuzes altijd op kwalitatief gebruikersonderzoek en data uit analytics. Binnen IT- en marketingafdelingen groeit de vraag naar deze UX-expertise en competenties. Daarom is het goed om tijdens deze deep dive te ontdekken hoe jij UX effectief kunt inzetten bij het optimaliseren van de klantbeleving. 

Verhoog de customer experience met research en UX design methodes

Je wilt direct impact maken op de digitale klantbeleving, maar het blijft vaak bij ideeën en iedereen is druk. Is dat herkenbaar voor jou? Na deze deepdive beschik je over het juiste stappenplan om van idee tot uitvoering te komen.

Wat levert de training op?

  • Je leert welke methodes je kunt toepassen om data en inzichten over de totale digitale klantbeleving te verzamelen 
  • Hoe je de concepten die bijdragen aan een hogere CX kunt testen
  • Hoe je verbeteringen binnen de customer journey kunt prioriteren met een UX-optimalisatie roadmap

Voor wie?

Alle professionals die binnen hun organisatie verantwoordelijk zijn voor de digitale klantervaring, innovatie, product management en productontwikkeling.

Programma

9.00 – 10.15 Theorie

  • UX research methodes die bijdragen aan een hogere customer experience

10.15 koffiebreak

10.30 – 11.30 Tools & methodes

  • Problem framing met klantfocus

  • Why, how, what van een klantgedreven experience journey

11.30 koffiebreak

11.45 – 13.00 Toepassen

  • Kansen prioriteren binnen de experience journey

  • UX roadmap opzetten en prioriteren

Docenten

Marieke Morsch is innovation lead bij Online Department en heeft veel ervaring in het borgen en opzetten van innovatie- en design processen binnen grote en complexe organisaties en het faciliteren van design- en discovery sprints.

 

 

Dave de Lange is mede-oprichter van Online Department en onze ‘lean doctor’. Hij ontwerpt waardevolle experimenten met behulp van data en is heel gepassioneerd over SaaS en e-commerce. Hij laat zien hoe je de klantreis kunt optimaliseren én meer resultaat uit je digitale strategie kunt halen.

 

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€295,-
  • Datum:→ 30 augustus 2022


Verwante opleidingen