Naar Emerce.nl

Design Thinking

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Optimaliseer de klantbeleving met Design Thinking

Zet de klant centraal

Design Thinking is een creatieve manier om te innoveren. Een iteratief proces voor het realiseren van nieuwe oplossingen en ideeën en de realisatie hiervan. Het belangrijkste doel, de klantbeleving verbeteren. De klant staat hierbij dan ook centraal. Hierdoor kan een organisatie unieke waarde creëren en zorgen voor een betere concurrentiepositie.

In deze opleiding leer je aan de hand van de 7 stappen van Design Thinking hoe je klantinzichten kunt genereren, vertalen naar innovatieve ideeën en uit kunt werken in een service design. Het doel: het ontwerpen van de ideale customer journey voor een optimale klantbeleving. Je leert niet alleen de theorie, maar werkt je ideeën ook zelf uit in een service design.

Voor wie?

De opleiding is voor iedereen die invloed heeft op de customer experience: marketing managers, brand managers, e-commerce managers, product managers, communicatie professionals, category managers, online marketeers, content specialisten en UX ontwikkelaars. Kortom, iedereen die zich richt op het optimaliseren van klantbeleving en het creëren van merkambassadeurs.

Ontwikkel de perfecte customer journey met Design Thinking

Na de opleiding ontwikkel je innovatieve services die een positieve invloed hebben op de klantbeleving. Met de juiste touchpoints en services weet je unieke waarde te creëren voor de klant met als doel van je klant ambassadeurs te maken en te zorgen voor een blijvend concurrentievoordeel.

Cursusonderdelen:

  • Wat is Design Thinking?
  • De 7 stappen van Design Thinking; Definieer, Onderzoek, Creëer ideeën, Prototype en ontwerp, Kies, Implementeer, Leer
  • Methodieken om klantinzichten te verwerven
  • Klantinzichten benutten voor de ontwikkeling van persona’s
  • In kaart brengen van customer journey en touchpoints
  • Co-creatie met de doelgroep
  • Genereren ideeën
  • Ontwikkeling en testen prototypes
  • Uitwerking idee in Service Design blue print
  • Leren en optimaliseren
  • Tools
  • Implementatie binnen eigen organisatie en succesfactoren
  • Toepassing van Service design op basis van eigen case

Wanneer, waar en investering

Dinsdag 3 en 10 oktober 2017. Bekijk de agenda voor alle startdata.

In Amsterdam, Leusden en Utrecht

€ 1.615,- voor twee dagen, exclusief btw en inclusief materialen en lunch
€ 1.495,- voor Emerce leden en betalende deelnemers aan Emerce events in het afgelopen jaar

Programma Design Thinking

Dag 1
09:30 – 12:30 Wat is Design thinking en Service design?
12:30 – 13:30 Netwerklunch
13:30 – 16:30 Klantinzicht genereren en begrijpen

Dag 2
9:30 – 12:30 Klantinzichten vertalen naar innovatieve ideeën en designs
12:30 – 13:30 Netwerklunch
13:30 – 16:30 Implementatie van service design in de organisatie
16:30 – Afsluitende borrel

Docent
Albert Gast

Docent Emerce opleidingen- Albert GastAlbert heeft meer dan 20 jaar ervaring in branding en corporate identity als eigenaar van Think+DO, een consultancy bureau dat bedrijven adviseert op het gebied van service design, brand design en social design. Albert is specialist in packaging design, brand and corporate identity design, development and management of design strategies, tactics and implementation, design management en service design. Hij heeft projecten uitgevoerd voor bedrijven als Unilever, HJ Heinz, Sara Lee, Heineken International en Philips Electronics. Het is zijn doel om organisaties te helpen optimaal rendement te halen uit e-business.

Beeckestijn Business SchoolBeeckestijn Business School

Emerce verzorgt de opleiding in partnership met Beeckestijn Business School. Hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen.

Inschrijven kan uitsluitend via deze pagina. Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt. Emerce en Beeckestijn zorgen samen voor een onvergetelijke ervaring.

Heb ik wat er voor nodig is?

Stel jezelf de volgende vragen. Ben ik een kei in mijn vak en wil ik nog beter worden? Heb ik de motivatie en skills om mij Service design helemaal eigen te maken? Wil ik direct aan de slag met Service design? Driemaal ‘Ja’, dan is het slim om mezelf nu in te schrijven voor deze opleiding.



  • Beste docenten van NL
  • Netwerken op niveau
  • Exclusief bij Emerce

 

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedInnovatie
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:Vanaf € 1.495,-
  • Datum:3 en 10 okt of
    7 en 14 dec
Docenten
Albert Gast


Verwante opleidingen

Brand design
Innovatie

Brand design

Bouw een sterk merk met een herkenbare visuele identiteit Perfecte merkstrategie...