Naar Emerce.nl

Digital marketing strategie

Vergroot je kennis van nieuwe online strategieën

De veranderingen gaan snel. Nieuwe technologieën schieten als paddenstoelen uit de grond. Hierdoor kun je het overzicht en je grip op alle digitale mogelijkheden verliezen. Schrijf je nu in voor de opleiding Digital marketing strategie om bij te blijven en deze nieuwe kansen te benutten. 

✔️ Formuleer je ijzersterke digital marketing strategie

De opleiding Digital Marketing Strategie bereidt je voor op een nieuwe digitale toekomst. Je leert onderbouwde strategische keuzes te maken en je organisatie daarin meenemen. Je krijgt inzicht in nieuwe technologieën, het veranderende koop- en oriëntatiegedrag van klanten en kijkt kritisch naar je business- en verdienmodel.

Na deze opleiding ben je in staat een goed onderbouwde digitale marketing strategie te formuleren, die je organisatie verder brengt.

✔️ Voeg digitale waarde toe aan je organisatie

Wat zijn de trends, welke technologische ontwikkelingen mag je niet missen en hoe ga je om met het veranderend gedrag van klanten?  Welke impact heeft digital op de organisatie en veranderende business- en verdienmodellen? Leer hoe digitale innovatie je mogelijkheden biedt tot andere typen waardeproposities, voor een succesvolle organisatie.

Voor wie?

Deze opleiding is bedoeld voor marketing & e-commerce managers, online managers, digital marketeers, marketeers, online specialisten, ondernemers en start-ups. De opleiding is interessant voor iedereen die op strategisch niveau bezig is met digitale marketing strategie. Het is echt iets voor jou als je een kei bent in je vak. Als je talent combineert met de motivatie en skills om het verschil te maken.

Je leert:
  • Welke strategische keuzes je moet maken bij de formulering van je digitale marketing strategie en wat de impact van digital is op je product- en serviceaanbod en processen.
  • De customer journey in kaart brengen met bijbehorende touch points en hoe je digital marketing kanalen inzet om de experience en resultaten te verbeteren.
  • Social media in de juiste context plaatsen en aangeven waar dit in de organisatie waarde toevoegt.
  • Waarom een crossmediale content strategie essentieel is voor het bereiken van je doelstellingen en hoe je de content strategie verankerd binnen je organisatie.
  • Hoe je digitale data verzamelt en benut om tot klantinzichten te komen.
  • Wat de impact van digitalisering is op leiderschap en wat het belang is van een wendbare organisatie.
Programma Digital marketing strategie

Dag 1
9:30 – 12:30          Trends, technologische ontwikkelingen en veranderend gedrag
12:30 – 13:30        Pauze
13:30 – 16:30         Veranderende business- en verdien modellen

Dag 2
9:30 – 12:30           Digital marketing strategie en planning
12:30 – 13:30         Pauze
13:30 – 16:30         Digital marketing channels & customer journey

Dag 3
9:30 – 12:30           Social business
12:30 – 13:30         Pauze
13:30 – 16:30         Content strategie & management

Dag 4
9:30 – 12:30          Digital Analytics
12:30 – 13:30        Pauze
13:30 – 16:30        Digital transformatie

Docenten

Bart VijfhuizenAls onafhankelijk digitaal strateeg heeft Bart Vijfhuizen ruim 13 jaar ervaring in het opzetten en tot uitvoer brengen van digitale strategieën voor bedrijven in uiteenlopende sectoren, zowel B2B als B2C. Dit betekent dat Bart zich bezighoudt met inhoudelijke vraagstukken, Product Owners begeleidt bij de realisatie van digitale concepten en klanten helpt bij het inrichten van een wendbare digitale organisatie. Bart vindt het leuk om de stip op de horizon en de stappen ernaartoe te bedenken. Maar nog leuker vindt hij het om ze werkelijkheid te maken door de mouwen op te stropen en voor te gaan in het transformatieproces.

Antal de WaijAntal de Waij heeft ruim 12 jaar ervaring bij verschillende multinationals en is oprichter van Engagement Media BV. In de ‘digitale economie’ heeft hij zijn sporen verdiend als marketing manager en marketing directeur. Bij UPC en Tiscali Nederland introduceerde hij digitale televisie in combinatie met internet. Ook is hij voorzitter van de commissie social van de Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA).

Olivier van HeesOlivier van Hees heeft een ingenieursdiploma behaald aan de Technische Universiteit Eindhoven. Hij heeft meer dan 12 jaar werk ervaring en heeft gewerkt voor verschillende consultancy bedrijven (o.a. Deloitte) en marketing bureaus (o.a. iProspect). In 2017 heeft hij zijn eigen consultancy bedrijf, Amsterdam Web Consulting, opgericht. Samen met een team van datascientists helpt hij organisaties om meerwaarde te halen uit hun marketingdata door de inzet van slimme datascience technieken.

Tom de Ruyck verzorgt per jaar meer dan 100 keynote sessies, workshops en incompany trainingen. Hij heeft al in meer dan 35 verschillende landen gesproken op grote business, marketing, technology en research events. Tom is een expert in het begrijpen van en samenwerken met consumenten en het creeren van een customer-centric organisatie. Daarnaast is Tom ook gespecialiseerd in het voorbereiden van organisaties op een toekomst vol technologische veranderingen en maatschappelijke uitdagingen.

Bram Alkema is specialist in het opzetten van nieuwe marketing strategieën. Met zijn creatieve, onorthodoxe en soms confronterende stijl helpt hij het publiek over de grenzen van de eigen business modellen te kijken.

 

 

** Deelnemers beoordelen deze opleiding gemiddeld met een 8,3 **

Emerce Academy 

Emerce is het belangrijkste multichannel platform over online business en marketing in Nederland. Emerce biedt managers en ondernemers in e-business inspiratie en concrete tools voor innovatieve marketing, e-commerce en business. Bij Emerce Academy leer je via (online) trainingen, deepdives, masterclasses en updates.


Heb ik wat er voor nodig is?

Stel jezelf de volgende vragen. Ben ik een kei in mijn vak en wil ik nog beter worden? Heb ik de motivatie en skills om mijn digitale marketing strategie helemaal eigen te maken? Wil ik direct aan de slag met digitale marketing strategie? Driemaal ‘Ja’, dan is het slim om je nu in te schrijven voor deze opleiding.

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:€ 2.675,- excl. BTW
  • Datum:
    → 18, 25 mei en 1 en 8 juni (startgarantie)


Verwante opleidingen