Naar Emerce.nl

Marketing automation

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Slimmer en effectiever leads en omzet genereren met marketing automation

Training marketing automation (B2B en B2C): optimaliseer je inbound marketing

Klanten oriënteren zich steeds meer online en komen steeds later in de buyer journey in contact met je organisatie. Daarbij is een gepersonaliseerde aanpak de norm geworden. Marketing automation helpt je om in te spelen op dit veranderende aankoopgedrag. Het vergroot de effectiviteit van je marketing en dicht het gat tussen marketing en sales, waardoor de klant de journey van stranger, over qualified lead tot uiteindelijk brand advocate optimaal doorloopt. In deze training leer je hoe je een buyer persona en journey in kaart brengt en je klanten met geautomatiseerde campagnes stap voor stap in hun journey begeleidt door het bieden van gepersonaliseerde relevante content. Met als resultaat voor jouw business: meer leads en meer omzet.

Kies datum en plaats
& verzeker je van een plek

Emerce training Marketing automation: voor wie?

Je bent verantwoordelijk voor het genereren van leads en omzet door middel van inbound marketing. Je weet dat marketing automation een steeds belangrijkere rol speelt hierin en wil leren hoe een strategie voor je eigen organisatie te formuleren en te implementeren.


Je leert:

  • Marketing automation succesvol in te zetten binnen je organisatie of die van een klant
  • De principes van inbound marketing
  • Een buyer persona en journey in kaart te brengen als basis voor data gedreven marketing
  • Hoe je campagnes kunt automatiseren en campagne flows ontwikkelt
  • Hoe je meer leads kunt genereren en leads kunt kwalificeren en nurturen
  • De conversie van je campagnes te verhogen
  • Het belang van een goede alignement tussen marketing en sales
  • Hoe je marketing automation optimaal implementeert binnen je organisatie
  • Wat belangrijk is bij de selectie, het beheer en de inrichting van marketing automation systemen
  • Een business case op te stellen voor marketing automation
  • De vereisten die de nieuwe Privacywet (AVG/ GDPR) stellen aan marketing automation
  • Welke koppeling met andere systemen belangrijk zijn (CRM, website, Social)
  • Praktijkvoorbeelden en inspiratie uit diverse sectoren

De voordelen van de Emerce training Marketing automation

✓ Een interactieve training, met praktijkopdrachten en aanvullend huiswerk

✓ Je maakt een concreet plan van aanpak hoe marketing automation te implementeren of hoe je huidige strategie te optimaliseren

✓ Haal inspiratie uit de theorie en leer van de ervaringen van andere deelnemers


Docenten Marketing automation

Aldo Wink

Aldo Wink is specialist in inbound content en marketing automation. De laatste jaren heeft hij zich volledig toegelegd op buyer personas en hun research journey, als basis voor een effectieve dialoog om zo klanten te ondersteunen in hun aankoop. Met zijn team bij marketing automation agency Stan & Stacy zoekt Aldo voortdurend naar de beste methoden en technieken voor verleiding, conversie, retentie en up-selling van klanten. Hij schrijft met grote regelmaat opiniestukken over deze onderwerpen en traint marketing specialists via de Stan & Academy en Emerce opleidingen.


Kies datum en plaats
& verzeker je van een plek

Beoordeling door deelnemers

De training Marketing automation (B2B en B2C) vindt in juni voor het eerst plaats. De beoordeling en feedback van de deelnemers zullen we hier zo snel mogelijk delen.


Het Emerce platform

Emerce is al sinds 1998 het belangrijkste multimediale platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business. Door middel van de website, het magazine, events, awards en opleidingen biedt Emerce een platform voor iedereen die zijn eigen kunnen en kennis wil blijven uitdagen.

Als deelnemer aan een van de Emerce opleidingen of trainingen ontvang je gratis 6x het Emerce magazine en krijg je 10% korting op Emerce events. Tip: volg ook het topic Marketing automation voor het laatste nieuws over en inzichten in dit onderwerp!


Meer over Marketing automation

Emerce verzorgt deze training in partnership met Beeckestijn Business School, hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen.

Opleidingsinformatie
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:€ 1.295,-
  • Datum:
    7 en 14 november
Docenten
Aldo Wink


Verwante opleidingen