Naar Emerce.nl

Masterclass conversie optimalisatie en usability

Online verkopen zoals een pro

Hoe optimaliseer je online verkopen via je website? Karl Gilis, de derde meest invloedrijke conversie optimalisatie-expert van de wereld, geeft je nieuwe inzichten tijdens de masterclass Conversie optimalisatie en usability. Karl helpt bedrijven als Carglass, Nespresso, Quickstep, De Bijenkorf en Yoast om klantgericht te worden. Als specialist met jarenlange ervaring in usability en conversie optimalisatie helpt Karl je om je  e-commerce omgeving naar een hoger niveau te tillen. Op elk apparaat. 

Veel e-commerce bedrijven  laten heel wat potentiële omzet aan hun neus voorbij gaan. Hoe dit komt? Omdat ze net niet klantgericht genoeg zijn, net te weinig eigen stem hebben of het hen ontbreekt aan kennis om ervoor te zorgen dat bezoekers klanten worden. Sterker nog: ze kijken naar hoe succesvolle shops het doen, maar halen daar niet precies de punten uit die het verschil maken. Toch is het niet zo moeilijk, zolang je maar weet welke zaken meteen impact hebben op de verkoop.

Karl onderzocht recent de klantentevredenheid bij online shoppers. Vanuit die Customer Experience Barometer toont hij tijdens de masterclass welke grote en kleine elementen direct impact hebben op je klantentevredenheid en het online succes. Verwacht een masterclass vol met praktische tips, voorbeelden en cases die tonen wat werkt en wat niet.

Gedurende de masterclass leer je:

  • Waarom de categoriepagina’s van Coolblue het verschil maken;
  • Hoe je een filter navigatie maakt en wat je daar vervolgens mee kan;
  • Methodes en tools om te identificeren wat de zwakke plekken van je website zijn;
  • Designprincipes die echt het verschil maken op je detailpagina;
  • Welke foto’s het beste werken om van je bezoekers klanten te maken;
  • Hoe je pakkende en relevante content over je product moet delen; 
  • Drie patronen herkennen die van je homepage echt een succes kunnen maken!

Kortom: na deze online masterclass heb je  een rugzak vol conversie optimalisatie insights, trucs en tips over hoe je je bezoekers overtuigt om te kopen! 

Voor wie?

Iedereen die een webshop heeft of betrokken is bij de ontwikkeling, uitbouw en optimalisatie van e-commerce websites. En beseft dat niets vanzelf gaat. E-commerce managers, UX designers, copywriters, CRO-specialisten.

Programma

13:30 – 15:00 Hoe optimaliseer ik de detail- en check-out pagina?

15:30 – 17:00 Maak je homepage en categoriepagina klantgericht!

Master Karl Gilis

Volgens PPC Hero is Karl de derde meest invloedrijke conversie optimalisatie-expert ter wereld. Met AGConsult versnelt Karl al 20 jaar de groei van bedrijven door hun klanten centraal te plaatsen. Altijd gebaseerd op feiten en onderzoek omdat meningen maar meningen zijn. Naast dat Karl o.a. TUI, Suzuki, Carglass en Yoast helpt om klantgericht te worden, wordt hij regelmatig gevraagd als keynote spreker op internationale conferenties. Zo sprak hij al in 23 landen op drie continenten!

 

Quote van deelnemers

Een masterclass met een hoog tempo en veel positiviteit. De gedrevenheid van Karl om zijn grote kennis voor zijn vakgebied over te brengen is aanstekelijk. Je ontvangt heel veel informatie, dus zit klaar om aantekeningen te maken. Praktische e-commerce tips, bruikbare oplossingen en herkenbare fouten worden aan het licht gebracht. Ik hoop dat er nog een deel 2 achteraan komt volgend jaar, want dit smaakt naar meer!

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€345,-
  • Datum:
    → 15 oktober 2020 (uitverkocht)
    → 20 april 2021


Verwante opleidingen

Masterclass Voice
Online classroom

Masterclass Voice

Update je kennis van het spraakkanaal. Maarten Lens-FitzGerald, bekend ‘Voice evangelist’...