Naar Emerce.nl

Programmatic Advertising

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Neem een voorsprong op je concurrenten met Programmatic Advertising

Haal meer uit je Programmatic Advertising campagnes
Programmatic Online Advertising wordt steeds belangrijker en is niet meer weg te denken uit de online marketing mix.

Met Programmatic Advertising werk je met systemen die automatisch bieden op voor jouw relevante media en channels. Zo bereik je altijd de juiste persoon met de juiste boodschap tegen de juiste prijs. Je dient echter wel van te voren de systemen ‘in te regelen’ en prijzen en resultaten te kunnen verbinden. Doe je dat goed, dan ben je vaak sneller, beter en goedkoper uit dan de traditionele wijze van online mediaplanning omdat je jouw doelgroep optimaal kunt targeten in de juiste fase van de journey.
Het opzetten van een succesvolle campagne is echter niet eenvoudig. Er zijn veel begrippen, partijen en systemen betrokken en voor velen lijkt het een blackbox. In deze opleiding leer je hoe je dit doet.

De opleiding Programmatic Advertising verdiept je kennis van programmatic online display advertising en geeft je een voorsprong in de zwaar concurrerende markt van online media, digital marketing en e-commerce. Na afronding van de opleiding beschik je niet alleen over de laatste kennis en inzichten, maar weet je deze kennis ook toe te passen in de praktijk. Je krijgt de mogelijkheid om vraagstukken voor te leggen aan onze experts en te bespreken met medecursisten voor een optimaal leereffect. Ook ga je zelf een echte programmatic advertising campagne opzetten, zo pas je de opgedane kennis meteen toe in de praktijk.

Voor wie?
De opleiding Programmatic Advertising is bedoeld voor de (online) marketing professional of manager, media-adviseur of planner, projectmanager of (display) consultant. Je hebt al veel kennis van online marketing en advertising en wil je nu ook verdiepen in programmatic advertising en zo je resultaat van je online advertising campagnes verbeteren. Je wilt nu een echte gesprekspartner worden voor adverteerder, mediabureau of publisher op het gebied van Programmatic Online Display Advertising.

Word expert in Programmatic Advertising
Na de opleiding Programmatic Advertising ben je een gesprekspartner voor adverteerder, mediabureau en/ of uitgever op het gebied van programmatic en in staat om je online display advertising strategie verder te professionaliseren. De opleiding geeft je inzicht in de laatste ontwikkelingen op het gebied van programmatic en online advertising en draagt bij aan een hoger rendement van je online marketing strategie.
Je leert:

• Wat Programmatic Advertising is en hoe het werkt
• De belangrijkste begrippen, kennis en inzichten
• Een goede briefing op te stellen
• Hoe het ecosysteem eruit ziet: trade desks en media inkoop, supply side platformen (SSP), exchanges en demand side platform (DSP)
• De advanced mogelijkheden: header bidding, deal management, video, native en in app buying
• De ROI van je programmatic campagne te meten en hierop bijsturen
• Hoe programmatic goed te implementeren binnen je organisatie
• Data juist in te zetten, rekening houdend met de data privacy wetgeving en fraude te voorkomen
• Zelf een programmatic (retargeting) campagne op te zetten

Wanneer, waar en investering?
Dinsdag 20 en 27 maart of donderdag 27 september & 4 oktober 2018.
In Amsterdam, Leusden en Utrecht
€ 1495,- voor 2 dagen, exclusief btw, inclusief materialen en catering

Programma Programmatic Advertising
Dag 1
9:30 – 12:30: Introductie Programmatic advertising
12:30 – 13:30 Netwerklunch
13:30 – 16:30 Het Programmatic ecosysteem: platformen en marktspelers
Dag 2
9:30 – 12:30 Advanced mogelijkheden Programmatic Advertising, meten en bijsturen
12:30 – 13:30 Netwerklunch
13:30 – 16:30 Implementatie in de organisatie

Docent: Marcel Udo 

Marcel Udo heeft als Sales Director bij TMG de online display advertising afdeling opgestart en later uitgebouwd. In die hoedanigheid is hij al in 2008 voor het eerst gestart met programmatic advertising Na een periode van werkzaamheden op diverse Europese locaties voor online tech ondernemingen is Marcel in 2014 weer teruggekeerd naar TMG waar hij namens TMG diverse collega publishers heeft geadviseerd bij het opzetten van hun eigen programmatic advertising afdelingen en de eigen online sales afdeling heeft gereorganiseerd. Marcel is momenteel werkzaam als zelfstandig online programmatic consultant en cofounder van een online ad exchange.

 

Beeckestijn Business School

Emerce verzorgt de opleiding in partnership met Beeckestijn Business School. Hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen. Inschrijven kan uitsluitend via deze pagina. Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt. Emerce en Beeckestijn zorgen samen voor een onvergetelijke ervaring. Heb ik wat er voor nodig is? Stel jezelf de volgende vragen. Ben ik een kei in mijn vak en wil ik nog beter worden? Heb ik de motivatie en skills om mij Programmatic Advertising helemaal eigen te maken? Wil ik direct aan de slag met Programmatic trading op het hoogste niveau? Driemaal ‘Ja’, dan is het slim om mezelf nu in te schrijven voor deze opleiding.

 

 

 

Opleidingsinformatie
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:€ 1495,-
  • Datum:20 en 27 maart of
    27 sept & 4 okt 2018
Docenten
Marcel Udo