Naar Emerce.nl

Social selling in B2B

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Genereer betere B2B leads met social selling

Verantwoordelijk voor het genereren van kwalitatieve B2B leads? Elke succesvolle B2B marketeer en sales professional zal je weten te vertellen dat het bij verkopen in de eerste plaats om vertrouwen gaat. Ook weten we dat de digitale revolutie een hele omslag heeft betekend voor hoe we prospects werven en ermee omgaan. LinkedIn is daarbij een geliefd platform voor de zakelijke markt. Toch worstelen we er nog mee om hier de beoogde doelgroep te bereiken, het vertrouwen te winnen en leads in de top van de funnel (ToFu) te werven. In de opleiding Social selling in B2B leer je hoe personal branding de basis is voor het werven van prospects en leads en ga je aan de slag met een gepersonaliseerde social selling strategie.

De basis van deze strategie wordt onderzocht in de vragen wat jouw doel en wie je doelgroep is. Vervolgens kijk je kritisch naar de manier waarop jij jezelf profileert: waar loopt je doelgroep tegenaan en hoe kan jij hen daarbij helpen? En hoe doe je dit op een authentieke en effectieve manier? Je ontwikkelt een buyer persona, inclusief relevante invalshoeken, en vertaalt dit naar een persoonlijke social media strategie. Ook leer je welke tooling je in kan zetten om jezelf het leven makkelijker te maken.

Social selling – Meer dan berichten posten en een goede profielfoto

Je ziet het zelf elke dag: mensen die berichten doorzetten of een foto plaatsen zonder daarbij de relevantie voor jou als lezer aan te geven. Een belangrijke horde in social selling is om de uitdagingen waar je doelgroep tegenaan loopt om te zetten naar pakkende en relevante copy waarmee jij in het vizier komt. Tijdens de opleiding geven we jou concrete handvatten die je helpen om tot effectieve copywriting te komen.

Van prospects naar leads met en zonder intelligente tooling

Wanneer er dankzij de ToFu strategie interactie ontstaat met de gewenste doelgroep is het zaak om deze prospects door te ontwikkelen naar kwalitatieve leads. Dit kan op meerdere manieren, middels intelligente marketing automation software, maar vaak ook middels persoonlijk contact waar het gehele proces tot aan definitieve klant acquisitie plaatsvindt. Tijdens de cursus staan we stil bij de verschillende marketing automation oplossingen en voordelen hiervan. Daarnaast zullen voorbeelden gegeven worden van hoe jij morgen middels persoonlijk contact direct kan starten met het uitbouwen van jouw business.

Voor wie?

De opleiding Social selling in B2B is geschikt voor sales en accountmanagers, B2B marketeers & (online) marketeers die de mogelijkheden zien van social media om hun sales- en bedrijfsdoelstellingen te realiseren, maar nog twijfelen hoe dit effectief in te zetten voor hun branche. Ben je al actief op LinkedIn, maar brengt het nog niet wat je ervan verwacht? Dan is dit de opleiding voor jou!

Best practices

Om de behandelde theorie zo tastbaar mogelijk te maken, zullen wij als afsluiting van de opleiding een aantal succesvolle en minder geslaagde social selling strategieën de revue laten passeren. Daarna presenteren jij en de andere deelnemers jullie plannen aan elkaar. Deze voorbeelden kunnen dienen als inspiratie waarmee jij de dag na deze opleiding jouw markt gaat bestormen.

Deliverables:

  • Een uitgewerkt buyer persona
  • Verbeterd LinkedIn profiel
  • Copywriting checklist
  • Gepersonaliseerde content marketing aanpak
  • Social Selling plan van aanpak

Wanneer, waar en investering?

De opleiding gaat door op dinsdag 26 september en 3 oktober 2017. Bekijk de agenda voor alle startdata.

In Amsterdam, Leusden en Utrecht

€ 1.615,- voor twee dagen, exclusief btw, inclusief materialen en lunch
€ 1.495,- voor Emerce leden en betalende deelnemers aan Emerce events in het afgelopen jaar

Programma Social selling in B2B

Dag 1
9:30 – 12:30 Social selling strategie en salesfunnel
12:30 – 13:30 Netwerklunch
13:30 – 16:30 Content en inbound marketing

Dag 2
9:30 – 12:30 Lead generatie, lead nurturing en LinkedIn
12:30 – 13:30 Netwerklunch
13:30 – 16:30 CRM & marketing automation en Best practices
16:30 – Afsluitende borrel

Docent
Lennart Ruigrok

Lennart is partner bij full-service online marketing bureau Booming en is inmiddels ruim 10 jaar actief op het gebied van e-commerce met een sterke focus op ROI. Maximale winst uit e-commerce activiteiten halen? Daarvoor moet je bij Lennart zijn! Met zijn brede ervaring daagt hij uit anders naar je doelgroep en strategie te kijken en legt hij pijnpunten bloot. Om vervolgens met een frisse blik mee te denken hoe het beter kan, hoe op korte termijn het laaghangend fruit te plukken én op lange termijn te sturen op optimaal rendement.

Beeckestijn Business SchoolBeeckestijn Business School

Emerce verzorgt de opleiding in partnership met Beeckestijn Business School. Hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen.

Inschrijven kan uitsluitend via deze pagina. Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt. Emerce en Beeckestijn zorgen samen voor een onvergetelijke ervaring.

Heb ik wat er voor nodig is?

Stel jezelf de volgende vragen. Ben ik een kei in mijn vak en wil ik nog beter worden? Heb ik de motivatie en skills om aan de slag te gaan met social selling? Wil ik maximaal rendement halen uit mijn e-Commerce activiteiten? Driemaal ‘Ja’, dan is het slim om jezelf nu in te schrijven voor deze opleiding.



  • Beste docenten van NL
  • Netwerken op niveau
  • Exclusief bij Emerce

 

 

Opleidingsinformatie
  • Opleidingsgebiedsocial-selling
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:Vanaf € 1.495,-
  • Datum:26 sep en 3 okt of
    9 en 16 nov


Verwante opleidingen

B2B online marketing
Marketing

B2B online marketing

Vergroot het succes van je online business Identificeer je B2B doelgroep met inbound...