Naar Emerce.nl

Training: Virtueel Verkopen

Optimaliseer je online verkoop gesprekken

Hoe ga je na de eerste ‘hoe gaat het’ op een relevante manier in gesprek met je klanten? Hoe haal je deals uit ‘no-decision land’? Hoe voorkom je dat druk op resultaten leidt tot ‘product push’ die ten koste gaat van lange termijn klantrelaties? Om de kansen die er zijn te benutten en valkuilen te vermijden volg je deze speciale training in virtueel verkopen.

We werken met de sterkste verkoop- en beïnvloeding concepten en technieken die direct toepasbaar zijn bij je verkoop en account management gesprekken. We geven je tools, werken met de sales situaties van jou en andere deelnemers en coachen je naar optimale resultaten.

✔️  Haal betere resultaten uit je digitale account management

Na de training ben je in staat betere resultaten uit je digital accountmanagement en verkoop gesprekken te halen. Je zult je comfortabeler gaan voelen bij digitale verkoop en account management gesprekken. Virtuele gesprekken zal je met meer zelfvertrouwen ingaan dan voorheen omdat je beter voorbereid bent en van tevoren goed hebt nagedacht over je aanpak, de stappen in het proces, je communicatiestijl, je vragen, tactieken en wat je samen kan doen om met je klant de korte en lange termijn resultaten te boeken die nu het meest gewenst en haalbaar zijn.

De volgende punten komen in de training aan bod:

  • Welke sales uitdagingen heeft iedere deelnemer nu op dit moment?
  • Wat zijn de belangrijkste verkoop succesfactoren in het nieuwe nu?
  • Wat is het toegenomen belang van intentie en rapport?
  • Hoe krijg ik de gesprekken van ‘hoe gaat het’ naar business?
  • Stappen – doelen – technieken die in een video conference software setting werken 
  • Tactische power questions: hoe kom ik te weten wat nu de belangrijkste issues en behoeften zijn?
  • Covid call planning: welke gesprekken met welk doel plan ik de komende weken om mijn belangrijkste opportunity’s vooruit te helpen?
  • Verkopen en presenteren van je oplossing via je virtuele platform

Voor wie: 

Voor iedereen waarvoor verkopen en account management op dit moment belangrijk is en er het maximale uit wil halen. Op een manier die past bij de huidige virtuele omstandigheden. Voor verkoop teams, directeuren, verkoopmanagers, new business en accountManagers.

In deze training leer je: 

  • Je call planning en gesprekken effectief voorbereiden en managen
  • Handige tactieken en vaardigheden toepassen
  • Slim omgaan met de specifieke kenmerken van een online sales gesprek waarbij je niet in dezelfde fysieke ruimte zit
  • Echt contact maken met de andere partij en zijn doelen en behoeften op tafel krijgen om op basis daarvan je strategie te bepalen
  • Bewust de kracht van samen gebruiken: samen ontwikkelen, pricen en besluiten
  • Met een hele goede voorbereiding met de effectieve ‘meeting prep’ op 1 A4 meer uit ieder contact halen

Programma:

Dag 1 | 9:00 – 13:00 
Dag 2 | 9:00 – 13:00 
Dag 3 | 9:00 – 13:00 

Docent Matthijs van Dijk: 

De rode draad in Matthijs‘ loopbaan is het managen van B2B-key accounts, het leiden van commerciële teams en het opzetten en ontwikkelen van new business. Hij heeft ruime ervaring in foodservice, bouw, handel en industrie zowel bij corporate bedrijven zoals Nestlé en Unilever, als bij MKB-bedrijven. Zijn empathisch vermogen helpt hem om makkelijk contact met mensen te maken. Wars van poespas lukt het hem hierdoor snel bedrijven te doorgronden en ontwikkelgebieden te ontdekken.

 

 

Emerce Academy 

Emerce is het belangrijkste multichannel platform over online business en marketing in Nederland. Emerce biedt managers en ondernemers in e-business inspiratie en concrete tools voor innovatieve marketing, e-commerce en business. Bij Emerce Academy leer je via (online) trainingen, deepdives, masterclasses en updates.

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€750
  • Datum:
    4, 12 en 17 november


Verwante opleidingen

Advanced SEO
Online classroom

Advanced SEO

Advanced SEO verdiept je kennis van SEO en geeft je een voorsprong in de zwaar concurrerende...
Design Thinking
Online classroom

Design Thinking

Design Thinking is een creatieve manier om te innoveren. Een iteratief proces voor...