-

Babyboomers willen gegevens niet delen

Steeds meer apps vragen om locatie- en apparaatgegevens. Maar niet iedereen wil die prijs geven. Zo zegt maar liefst 37 procent van de babyboomers (50 tot 69 jaar) helemaal geen gegevens te willen delen, ook als de service van een dienst daardoor minder is.

Jongere generaties hebben hier minder moeite mee. Van de 18- tot 30-jarigen is 13 procent zelfs bereid agendagegevens te delen. Wel zijn jongeren minder geneigd biometrische gegevens – zoals vingerafdrukken of stemgeluid – vrij te geven. Dit blijkt uit de 2016 Customer Engagement Index van [24]/7.

Customer Engagement Index

Oudste generatie wil best betaalvoorkeuren delen

Verrassend genoeg staan 69-plussers in sommige gevallen het meeste open voor het delen van informatie om de klantenservice te verbeteren. Zo vindt bijna 15 procent van hen het prima om betaalvoorkeuren te delen, terwijl millennials, gen X’ers én babyboomers dit liever niet doen met percentages variërend van 8 tot 5 procent.

Liever geen video 

Het delen van je eigen gezicht tijdens een videochat voor klantenservicedoeleinden is iets waar bijna elke generatie zich tegen verzet. Steeds meer bedrijven beginnen het aan te bieden nu bijna alle klanten voorzien zijn van een smartphone of tablet met camera.

Maar millennials (35 procent), gen X’ers (37 procent), babyboomers (41 procent) en 69-plussers (36 procent) zijn daar verre van gecharmeerd en zeggen nooit zelf video te zullen kiezen. Mocht de situatie zich daar specifiek voor lenen, dan is een groot deel van de klanten er wel toe bereid. Bijvoorbeeld om een gebroken onderdeel van iets te kunnen laten zien.

Customer Engagement Index2

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het aprilnummer van Emerce magazine (#148).

Het volledige onderzoek 2016 Customer Engagement Index van [24]7 is hier te downloaden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond