Meeste merken posten dagelijks op Instagram

Ieder merk voelt momenteel de druk om op social media aanwezig te zijn. Maar het aanmaken van een account is gemakkelijk. Het onderhouden van een account, daar wringt de schoen nog vaak. De postfrequentie op sociale platforms wisselt dan ook sterk. Welk platform aan kop gaat? Instagram.

Dit blijkt uit het onderzoek Social Platforms 2015 van L2 Think Thank. In het derde kwartaal van 2014 nam Instagram de leiding over van Facebook en de gap is sindsdien alleen maar groter geworden. Gemiddeld post een merk nu tien keer per week op Instagram, vergeleken met dagelijks een post op Facebook.

Plaatje L2

Top 4 sociale netwerken met dagelijkse posts

78,4 procent van de merken op Instagram post dagelijks content. Twitter volgt op de voet met 74,6 procent. Als derde platform volgt nu Facebook, met 64,7 procent van de merken met een dagelijks bericht. Snapchat volgt op afstand met slechts 15,9 procent dagelijkse posts, aldus eMarketer.

Plaatje L2 1

Veel posts, hoge betrokkenheid

Bang voor weerstand en een teveel aan berichten hoeven de merken niet te zijn. Van de onderzochte merken met meer dan 300.000 volgers laten consumenten nog weinig post-moeheid zien. Oftewel: de betrokkenheid blijft hoog, ook na meerdere berichten per week.

Zo posten Aéropostale, Urban Outfitters, Abercrombie & Fitch en American Eagle allemaal meer dan 25 berichten per week, terwijl de engagement rates bovengemiddeld blijven. Vooral Aéroposteale blijkt succesvol. Dat merk post maar liefst vier keer per dag, terwijl het aantal interacties per post gemiddeld op 100.000 blijft steken.

Plaatje L2 2

Meeste marketingbudget naar Instagram

Naast het eigenhandig plaatsen van berichten op social media blijven merken natuurlijk ook geïnteresseerd in adverteren erop. Uit onderzoek van RBC Capital Markets en Advertising Age blijkt dat 72 procent van de Amerikaanse marketeers in 2016 van plan is marketingbudget richting Instagram te verplaatsen.

Facebook kan rekenen op een verhoging van de budgetdollars onder 61 procent van de ondervraagde marketeers. En ook op Pinterest (41 procent) worden veel marketingpijlen gericht, niet vreemd gezien de grote populariteit ervan in Amerika. Snapchat (36 procent) en Amazon (34 procent) completeren het rijtje.

Het onderzoek Social Platforms 2015 van L2 Think Thank kan hier opgevraagd worden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug