-

Mobiele online shopper shopt vaker thuis

Engelse shoppers zijn dol op digitaal. Al jaren maken ze meer dan alle andere landen gebruik van het mobiele internet voor allerhande aankopen. Maar de manier waarop ze dit doen, verandert. Van on-the-go wordt er nu vooral thuis geshopt.

Dat concludeert eMarketer op basis van onderzoek van xAd en Nielsen. Deden Engelsen in 2013 nog met name hun online research naar producten buitenshuis op hun mobiel (57 procent), nu zijn de rollen omgedraaid. Inmiddels zoekt maar liefst 64 procent van de mobiele shoppers binnen de eigen vier muren naar wat er allemaal te koop is in de wereld.

plaatje xAd1

Van desktop naar smartphone

Mobiele devices zijn sowieso een belangrijk onderdeel van de Engelse shopping experience. In plaats van de desktop (nog 58 procent in 2014) zijn nu de mobiel en tablet (53 procent in 2015) hét favoriete device voor het onderzoeken van aankoopinformatie.

En hoe jonger, hoe belangrijker de smartphone wordt gevonden als research tool. Van de 18- tot 34-jarigen zegt 37 procent dit als belangrijkste bron te gebruiken. Onder 55-plussers is dit slechts 14 procent.

plaatje xAd

Gewone boodschappen uitsluitend via de mobiel

Vooral voor snelle aankopen doet de smartphone het goed, zoals de gewone boodschappen. Inmiddels zegt 37 procent van de ondervraagde Engelsen alleen zijn mobiel hiervoor te gebruiken. Ook voor retailaankopen leunt een derde (33 procent) van de Engelsen uitsluitend op de smartphone. Maar ook verzekeringen (13 procent), telecom- (10 procent) en auto-aankopen (8 procent) worden al voor een flink deel alleen via de mobiel gedaan.

plaatje xAd2

Het volledige onderzoek Mobile Patch to Purchase van xAd en Nielsen is hier te downloaden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond