-

Social Travel 30: KLM neemt het stokje over als de nieuwe nummer 1

Het wintersportseizoen is in volle gang dus het is tijd voor de derde editie van de Social Travel 30. OBI4wan-Buzzcapture heeft op verzoek van Emerce wederom onderzocht welke Nederlandse reismerken in de periode oktober tot en met december het beste presteerden op het gebied van online berichtgeving. Een nieuw seizoen zorgt voor een nieuwe rangschikking.

Sinds de eerste editie is er uitgebreid naar zeventig merken die worden gemonitord met de Brand Monitor van OBI4wan-Buzzcapture. Hoeveel berichten zijn er in de afgelopen drie maanden verschenen op social media, hoeveel bereik hadden deze posts en wat is het sentiment? Op basis van die drie scores wordt de Social Travel Top 30 samengesteld. Met dit kwartaal een nieuwe nummer 1: KLM neem het stokje over van Landal GreenParks in de Social Travel Top 30. En ook de rest van de top 5 ziet er totaal anders uit. KLM steeg zeven plaatsen naar de eerste plaats. Op twee staat TUI, die daarmee veertien plekken omhoog is geklommen. De nummer drie is Ryanair, op vier staat de oude nummer 1, Landal GreenParks, en de top 5 wordt vervolmaakt door GOGO tours, de hoogste nieuwe binnenkomer.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!