Joost van der Burght (Wij zijn MEO): “Sociale transitie gaat meer impact hebben dan technologie”
Maatschappelijk ondernemen hand in gaan met groei en een goed product. Mediabureau Wij zijn MEO won de FD Gazelle award voor snelgroeiende bedrijven.
Maatschappelijk ondernemen hand in gaan met groei en een goed product. Mediabureau Wij zijn MEO won de FD Gazelle award voor snelgroeiende bedrijven.
Ondernemer Dolf Kos koopt via zijn investeringsvehikel het digitale recruitmentbureau Newpeople van oprichter Ben Holewijn.
LinkedIn, het op bedrijven gerichte sociale netwerk dat eigendom is van Microsoft, heeft 1 miljard leden en gaat meer kunstmatige intelligentiefuncties toevoegen voor betalende gebruikers die werk zoeken.
Pera analyseert met behulp van Machine Learning goed presterende teams. Die gegevens kunnen vervolgens worden ingezet om onaangeboord talent te vinden.
Het is menselijk om nieuwe ontwikkelingen niet direct te omarmen. Dat geldt ook voor Diversity, Equity, Inclusivity en Belonging binnen bedrijven.
Ondernemer, angel-investeerder, spreker en auteur: HR-expert Wendy van Ierschot is het allemaal. Ze deelt inzichten die relevant zijn voor founders.
De ‘waarom’-vraag ontpopt zich binnen de marketingwereld steeds meer als de belangrijkste vraag die organisaties zichzelf stellen.
Wat is de toekomst van werk? En moeten we het niet helemaal anders doen, nu AI steeds meer taken overneemt en de pandemie heeft aangetoond dat onze traditionele manier van werken ook anders kan?
Starred, een internationaal erkend candidate experience analytics platform, en Talenthub, platform voor kandidaatgerichte werving, kondigden vandaag een fusie aan.
Het misverstand dat een aardige manager per definitie zwak is bestaat nog steeds. Hoe onderscheid je goede managers van degenen die ‘naar boven’ managen?
Een aanzienlijk deel van de organisaties checkt socialemediaprofielen van kandidaten. Dat blijkt uit onderzoek van Tilburg University en Rendement Uitgeverij naar de werving-en-selectiepraktijken in Nederland. Als de Wet toezicht gelijke kansen bij werving en selectie in werking treedt, zullen veel organisaties hun wervingsbeleid moeten herzien.
Indeed blijft de favoriete banensite van de Nederlandse beroepsbevolking, op de voet gevolgd door LinkedIn. Dat blijkt uit onderzoek van Intelligence Group. Runners-up zijn Nationale Vacaturebank en Monsterboard. Verrassende nieuwkomer in de toptien is: Werkzoeken.nl.
Volgens Laurens Waling van 8vance hoeft er helemaal geen krapte te zijn op de arbeidsmarkt. De oplossing zit volgens hem […]
Meer sollicitanten en meer werving uit eigen naam. In een tijd waarin elke organisatie kampt met lang openstaande vacatures, een […]
Mensen voelen zich steeds vaker uitgeput, overbelast en gestrest. Het continu ‘aanstaan’ en bereikbaar moeten zijn, speelt een grote rol […]