Wat is de impact van de coronapandemie op de fashionindustrie?

Ondanks de pandemie en een laag consumentenvertrouwen bleven de consumentenbestedingen aan non-food in Nederland op peil. Maar dat geldt niet voor fashion, al kregen de online verkopen wel een boost. 

In deze presentatie gaat Danny van den Burg (Retail lead, GfK) in op de impact van corona op Fashion. Hij splitst dit uit in online en offline verkopen. Ook wordt ingegaan op de effecten binnen de verschillende productsegmenten. Hierbij gaat het om data uit de GfK Fashionscan en consumentenonderzoek.

Corona heeft een boost aan de online fashionbestedingen gegeven, maar maakte de verliezen die werden geleden in het offline segment niet goed. De Lockdowns hebben duidelijk gemaakt dat fysieke winkels crusciaal blijven in Fashion. Verder heeft het vele thuiswerken geleid tot groei in de aanschaf van comfortabele kleding en pantoffels. Maar de belangrijkste conclusie is wellicht dat de teokomst om meer flexibiliteit vraagt van retailers in verkoopkanalen en assortiment. Kijk mee en ontdek de laatste cijfers en trends.

Host: Stephanie Zuure (Chief KULA en oprichter van The Notice Club)

Spreker: Danny van den Burg (Retail lead, GfK)

Collectie: Emerce Fashion 2021

23,8K



Gerelateerde artikelen