
De kunst van belevenissen – en hoe verdien je er geld mee?
Belevenissen – of experiences – worden steeds belangrijker door de opmars van Instagram en de selfie-cultuur. Hoe verdien je geld met deze kunstvorm?
Communicatie met de klant was tot voor kort vooral eenrichtingsverkeer. Nieuwsbrieven, online campagnes, e-mails… het draaide vooral om informatie zenden. Door de opmars van Instagram is dit anders geworden. Op de feeds van het social media-kanaal draait het vooral om ervaringen en leuke gebeurtenissen delen met je netwerk.
Het Icecream-museum in SoHo New York speelde hier slim op in. Bezoekers tuimelen over elkaar heen met kleurrijke filmpjes en foto’s van zichzelf in het museum. Zo verkoopt het museum zichzelf. Aramique Krauthamer van Tool of North America deelt in dit webinar zijn ervaringen over Experience-markering vanuit Costa Rica. De rol van bezoekers verandert langzaamaan van passieve participant naar performer. Hij creëerde de afgelopen jaren diverse interactieve installaties en baanbrekende experiences voor topmerken, waarbij hij samenwerkte met bekende artiesten op grote festivals en musea. Hij deelt zijn ervaringen met de experience-industrie en blikt een aantal jaren vooruit.
Host: Justin Harshall
Spreker: Aramique Krauthamer (Tool of North America)
Collectie: EDAY Digital Business Conference
Nieuwe insights
Retail media vergt één geïntegreerde media-aanpak[Podcast] Doorzetters met Elske Doets: ‘Het feest is over’, zei de bankEmerce Rapport Online Damesfashion 2025-2026Het AI value proposition canvas: praktisch kader voor digitale beslissingenHoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketingGerelateerde artikelen


Slimme webshops structureren klantcontact als een piramide

AI Search: zo blijf je als merk zichtbaar
