-

KLM: verandering van binnenuit met design thinking

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden opgenomen in de Emerce database. Emerce kan je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures sturen, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

Het optimaliseren van de interne organisatie is een cruciaal en vaak onderschat onderdeel in business transformatie.

‘Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes’, zei Carl Jung ooit. In deze video vertelt Arnoud Bladergroen (Chief Design Thinking bij KLM Royal Dutch Airlines) waarom het zo belangrijk is om veranderingen van binnenuit te organiseren. Managers van grotere organisaties hebben – hoewel verschillend in context- dezelfde terugkerende interne uitdagingen. Hoe creëer ik buy-in? Hoe zorg ik voor een gedragen visie? Hoe zet ik een helder beslisproces neer? Hoe hou ik voeling met medewerkers en klanten?

Design thinking kan helpen bij het ontwarren en herontwerpen van processen, het creëren van gedeelde uitgangspunten, het nemen van onderbouwde en gedragen beslissingen en het geven van richting aan teams en organisatie. Arnoud gaat in op ‘pragmatisch design thinking’, zijn visie op en ervaring met het begeleiden van groepen mensen in complexe situaties, het omgaan met onzekerheid en het belang van heldere en expliciete communicatie om uiteindelijk de juiste transformatie in gang te zetten en te ontwikkelen.


Spreker
: Arnoud Bladergroen (Chief Design Thinking bij KLM Royal Dutch Airlines)

Collection: Emerce EDAY 2021

Host: Krijn Schuurman

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond