-

Deze tijd schreeuwt om nieuwsgierigheid

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat Emerce je gegevens in de Emerce database zet en je relevant nieuws, artikelen, vacatures, mails over onze events en whitepapers, mails van Emerce Academy en mails over overige Emerce producten stuurt, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

In een tijd van polarisatie en afstand houden kan nieuwsgierigheid helpen om je bedrijf toch bij elkaar te houden. Maar: hoe kun je oprecht nieuwsgierig zijn naar anderen? Monte Königs geeft tips. 

Corona en felle online debatten kunnen een behoorlijke impact hebben op de samenhang van de maatschappij. Maar ook in je eigen bedrijf kunnen ze een wig drijven. Tussen verschillende generaties, verschillende geslachten of verschillende denkbeelden.

We worden door Corona en sociale bewegingen zoals Black Lives Matter uitgedaagd om te herijken wat we normaal vinden. Wat hebben we nodig om flexibel te zijn, empathie te tonen en om te gaan met de spanningen die hierbij komen kijken?

Nieuwsgierigheid

Monte Königs traint mensen en bedrijven op dit vlak. In zijn ogen kan juist nieuwsgierigheid naar elkaar van grote waarde zijn: “De kern van diversiteit is dat je kunt wennen aan collega’s met een andere basis en andere normen en waarden. En voor dat wennen is nieuwsgierigheid van groot belang.”

In deze video geeft Königs aan wat er allemaal komt kijken bij nieuwgierigheid en hoe je nieuwsgierigheid naar elkaar kunt stimuleren.

Studiogast:

Monte Königs werkt als spreker, adviseur en coach vanuit WHETSTON Strategic Foresight.

Host

Sacha Martina is oprichter van Bureau Zwart Wit en Your Expat Agency.

 

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond