
Dit zijn de belangrijkste trends in B2B Commerce
De belangrijkste trends in B2B Commerce? Selfservice, onderscheidende content en data-analyse met behulp van Machine Learning. Maar…. verlies geen tijd!
In B2B Commerce wordt gebruiksgemak en de gebruikerservaring van retailers steeds belangrijker. In deze video laat Marcel van Leeuwen (Solution Lead for Commerce bij Oracle) zijn licht schijnen op de belangrijkste trends in B2B Commerce. Uit recente onderzoek blijkt dat meer dan 75% van de inkopers voorkeur geeft aan digitale selfservice. Traditionele order-portals ontwikkelen zich naar digitale hubs, waar men niet alleen producten en diensten kan inkopen, maar waar ook kennis wordt gedeeld. Waar men servicevragen kan stellen, afspraken kan maken, of financiële informatie kan terugvinden.
Een andere belangrijke ontwikkeling is de inzet van slimme technologie die gebruikt maakt van Machine Learning. Dit helpt organisaties grote hoeveelheden data te analyseren en “next steps” voor te stellen aan klanten. Volgens Marcel ben je de winnaar van morgen als je je gebruikers en medewerkers centraal stelt. Begin wel altijd klein, luidt zijn advies.

Marcel van Leeuwen
Met ruim 20 jaar ervaring in Customer Experience en E-commerce, is Marcel van Leeuwen werkzaam als Solution Lead voor Commerce bij Oracle. In deze rol helpt hij opdrachtgevers, partners en collega’s in Europa, klanten centraal te stellen en succesvol te zijn.
Nieuwe insights
Hoe 3D-printing bedrijven helpt sneller te innoveren en duurzamer te producerenDe rol van IT-dienstverleners in de digitale transformatie van het mkbData is de nieuwe headliner bij dancefestivalsWaarom retailers kiezen voor gespecialiseerde kassasystemen en weegschalen[Podcast] Sophie Bloemen: “De overheid moet haar rol pakken in de digitale economie”Gerelateerde artikelen


10,000 orders, 1 shift: How Ravensburger freed up sales time

B2B growth the B2C way: Zeeman’s blueprint for digital success

