-

Doorgroei van start-up naar scale-up vraagt om nieuwe uitgavencultuur

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan de sponsor Soldo. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming ieder moment intrekken in overeenstemming met Soldo’s privacyverklaring. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, vacatures, mails over onze events en whitepapers, mails van Emerce Academy en mails over overige Emerce producten, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

 

Het binnenhalen en uitgeven van investeringskapitaal is een uitdaging voor snelgroeiende bedrijven. De (uitgaven)cultuur moet veranderen van chaos naar structuur. Maar hoe doe je dat? Twee ervaringsdeskundigen geven tips. 

Uit Europees onderzoek van Soldo, een platform voor uitgavemanagement, blijkt dat 95 procent van succesvolle ondernemers het na fundraising lastig vindt om te bepalen waarin nieuw kapitaal geïnvesteerd moet worden. Bij 35 procent van de ondernemers die aangaven moeite te hebben met het binnenhalen van kapitaal, had dit te maken met hun onvermogen om de financiële geschiedenis en voorspellingen in kaart te brengen. Roy Skop van Soldo duidt in dit webinar de belangrijkste uitkomsten van dit onderzoek.

Daarnaast vertelt Aidana Zhakupbekova, VP Finance van HousingAnywhere – een huisvestingsplatform voor young professionals en internationale studenten – over haar ervaringen tijdens de laatste financieringsronde. In 2020 heeft HousingAnywhere miljoenen euro’s opgehaald. Niet alleen het binnenhalen, maar ook het beheren van het kapitaal is een uitdaging. “De doorgroei van start-up naar scale-up vraagt om een nieuwe uitgavencultuur van chaos naar structuur.” Zij vertelt hoe haar organisatie de bedrijfscultuur heeft gewijzigd en hoe Finance een partner is geworden in plaats van een politieagent.

Sprekers: Aidana Zhakupbekova (Vice President Finance bij HousingAnywhere) en Roy Skop (Business Development Manager bij Soldo).

Host: Hielko van der Molen (Manager, trainer en coach op het gebied van digitale marketing en veranderingsprocessen).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond