
Empathie in e-commerce: het geheime wapen in ‘the next normal’
Het geheime wapen in conversational commerce – conversaties met klanten op basis van kunstmatige intelligentie en spraakherkenning – is empathie.
In deze Engelstalige talk van James Bowditch (productmanager van Dotdigital) wordt stilgestaan bij hoe je met behulp van digitale conversaties je business kunt laten groeien. James heeft al elf jaar ervaring met het ontwikkelen van campagnes voor de markering en het verhogen van de betrokkenheid van klanten in onder meer de Retail, Finance, Gaming en Logistiek. Dat begon met sms als het belangrijkste kanaal, maar dit heeft zich uitgebreid naar kanalen als Web Chat, Facebook Messenger en WhatsApp.
Een conversatie zorgt voor 1-op-1-contact om de ander te begrijpen en te leren kennen. Maar kunnen bedrijven dit ook toepassen voor hun klanten op elk moment en waar dan ook? Het antwoord luidt ja, met behulp van conversational commerce. James vertelt hoe je het vertrouwen van je klanten kan wekken, kunt zorgen voor betere ervaringen en hoe je nieuwe inzichten kunt verkrijgen in hoe klanten zich gedragen en hoe ze zich voelen als er interactie is met je bedrijf.
Host: Ronald ter Voert (eigenaar van RTV Media)
Spreker: James Bowditch (Dotdigital)
Collectie: EDAY Digital Business Conference
Nieuwe insights
[Podcast Shaping the Future] Marlene ten Ham: ‘Begin met visie, niet met technologie’AI neemt optimalisatie over, CRO verschuift naar strategie[Podcast] Doorzetters met Britt Messing: hoe ze een TikTok-idee omvormde tot een miljoenenbedrijfAI en platformregulering: hoe de AI Act, DSA en DMA je marketing beïnvloedenMeer dan testen: zo maak je als CRO-manager écht het verschilGerelateerde artikelen


Van zichtbaarheid naar vertrouwen: de rol van founders in marketing

[Podcast] Tech Insider: het Nederlandse platform Rank My AI geeft inzich in AI-tools
