-

Financiële educatie als marketing tool

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden opgenomen in de Emerce database. Emerce kan je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures sturen, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

Nederlandse scholieren moeten wereldkampioen financiële kennis worden. Hoe? Met een online spel, gastlessen en masterclasses en excursies.

Je klanten – en dan vooral jongeren – leren omgaan met geld: dat is voor grootbanken een goede manier om met de S van ESG bezig te zijn. In deze video zie je hoe je educatie stimuleert, welke tools financials inzetten en waarom een focus op financieel geletterdheid niet alleen belangrijk, maar ook commercieel slim is.

In België (Vlaanderen) hebben middelbare scholieren meer financiële kennis dan in Nederland, blijkt uit onderzoek van de OESO. Een belangrijk verschil tussen Nederland en België is dat in België wel (of meer) les wordt gegeven over financiële zaken op de middelbare scholen dan in Nederland. Scholenstrijd is een project om meer aandacht te geven aan financiële educatie op middelbare scholen.


Sprekers: 
Niek den Tex (Oprichter van Stichting Financieel-Economische Educatie Nederland) en Monique van de Wakker (Coöperatief Directeur bij Rabobank)

Collectie: Emerce Financials

Host: Eric van Hall

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond