-

De grote verandering: hoe bereik je de ‘nieuwe’ consument online?

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan de sponsor Microsoft. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming ieder moment intrekken in overeenstemming met Microsoft’s privacyverklaring. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, vacatures, mails over onze events en whitepapers, mails van Emerce Academy en mails over overige Emerce producten, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

Mede ingegeven door de impact van de corona-pandemie is het gedrag van de consument veranderd. Het draait nu vooral om de ‘ Self Care Enthusiast’ en de ‘Empowered Activist’.

Van de elf types consumenten die het onderzoek van Euromonitor heeft gedefinieerd, zijn er twee die eruit springen: de Self Care Enthusiast en de Empowered Activist. Bij het eerstgenoemde type is er een bovengemiddeld focus op gezondheid, work-life balance en het gezin als het gaat om aankoopgedrag en merken. Bij EMpowerd Activisten ligt de nadruk vooral op het maken van aankoopkeuzes op basis van de portemonnee, waarbij inclusiviteit, duurzaamheid en lokaal de boventoon voert.

In deze video hoor je van Clemmentijn Treinen (Microsoft Advertising) wie deze consumenten zijn, waar ze naar op zoek zijn en hoe je als marketeer online relaties met ze kunt opbouwen. Clemmentijn is ook 10 jaar werkzaam geweest in Silicon Valley, waar ze voor Google nieuwe advertentieproducten en -initiatieven in tech lanceerde. Zij ontving de prestigieuze ‘luminary award’ voor het afbreken van organisatorische barrières tussen engineering en operations.

Spreker: Clemmentijn Treinen (Commercial Director bij Microsoft Advertising)

Collectie: Emerce EDAY

Host: Ronald ter Voert

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond