-

Het corona-effect op het e-commerce landschap

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden opgenomen in de Emerce database. Emerce kan je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures sturen, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

 

Hoe heeft corona het e-commerce-landschap beïnvloed en wat staat ons de komende jaren te wachten? GFK deed onderzoek en presenteert de belangrijkste resultaten.

In dit webinar staan de belangrijkste e-commerce trends centraal die zijn ingegeven door de corona-uitbraak. Eerst laat Danny van den Burg van GfK Nederland zien wat er wereldwijd gaande is, daarna zoomt hij in op Nederland. Dit wordt gedaan op basis van een combinatie van point of sales data en consumentenonderzoek, waaronder de jaarrapportage van de Thuiswinkelmarktmonitor. Tot slot werpt hij een blik op de toekomst.

Covid-19 heeft gezorgd voor een enorme boost van e-commerce. Na de eerste intelligente lockdown ging een deel van de consumenten weer terug naar de fysieke winkel, maar een deel bleef kopen via webwinkels. Over circa vijf jaar verwacht GfK dat de consument nog meer online gaat kopen dan nu. Er wordt rekening gehouden met een groei van wel 10%.

Host: Ronald ter Voert (adviseur, moderator en expert op het gebied van (digital) media, marcom en innovatie en eigenaar van RTV Media)

Spreker: Danny van den Burg (Retail Leas bij GfK Nederland).

Collectie: E-commerce Live

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond