Hoe Hunkemöller merkambassadeurs inhuurt – en opleidt

Anne Albracht is Global Recruitment Manager bij lingeriewinkelketen Hunkemöller. In een uitgebreide presentatie laat ze zien hoe dit wereldmerk -meer dan 900 winkels in 50 landen-  elk jaar weer tientallen tot honderden nieuwe brand ambassadors binnenhaalt en opleidt. 

Hire for attitude, train for skills is het motto van Hunkemöller en dat betekent dat het bedrijf nieuwe kandidaten ook echt uitgebreid wil spreken. De juiste attitude blijkt immers niet alleen maar uit een CV of een Linkedin-profiel. Dit houdt in dat het bedrijf al een jaar of vier werkt met video-interviews. Een ervaring die in tijden van lockdowns en gesloten grenzen goed van pas komt.

Omnichannel

De strategie van Hunkemoller is al lang gebaseerd op een omnichannel-aanpak. De lingerieketen wil de klant goed van dienst kunnen zijn op elk platform waarmee ze maar in aanmerking komt met het merk. Albracht vindt het dan ook belangrijk dat dit uitgangspunt er bij elke nieuwe medewerker goed ingeprent wordt.

De focus bij de recruitment van Hunkemöller ligt vooral bij winkelpersoneel. Snelle recruitment-procedures en een goede indruk achterlaten bij de kandidaten is daarbij van groot belang. In haar presentatie gaat Albracht in op nieuwe ideeën over hoe je digital-savvy brand ambassadors kunt werven. Van strategieën om de interesse te wekken van kandidaten en werken met mass recruitment funnels tot het presenteren van een nieuwe ingewerkte collega op de winkelvloer.

Spreker 

Anne Albracht, Global recruitment manager, Hunkemöller

Host 

Sacha Martina, CEO Bureau Zwart Wit

Collectie 

Emerce Recruitment

 

13,3K



Gerelateerde artikelen