
Hoe je daadwerkelijk impact maakt met branded content op TikTok
We worden dagelijks overspoeld met content. Veel van die content lijkt op elkaar en veel van wat merken doen is inwisselbaar. Hoe maak je daadwerkelijk impact?
In deze video vertellen Chris Romer (Creative director van Wayne Parker Kent) en Hatice van Leeuwen (Teamlead MHX bij Mediahuis) aan de hand van twee cases hoe je impact kan maken met branded content. Aan de hand van de cases van TikTok/Henkel en van Samsung wisselen zij van gedachten met elkaar hoe je branded content kunt inzetten om directe relaties op te bouwen met je eindgebruiker.
Uit onderzoek blijkt dat mensen slechts 1,7 seconden kijken naar een stukje content en maar liefst 50 tot 80 procent van de content wordt niet of nauwelijks gelezen. Om binnen al dat communicatiegeweld op te vallen en aandacht te verdienen, moet je iets toevoegen dat echt relevant is. Merken moeten weten wat hun verhaal is en content creëren die mensen willen zien.

Chris Romer
Chris Römer werkte de afgelopen acht jaar als creative bij verschillende reclamebureaus in Amsterdam, waarvan de laatste anderhalf jaar bij full-service content agency Wayne Parker Kent als Creative Director. Waarin hij naast het meewerken op verschillende projecten verantwoordelijk is voor de creatieve richting van het bureau en de dagelijkse leiding heeft over het creatieve team en hun werk.

Hatice van Leeuwen
Hatice is een enthousiaste all-round digital marketing expert met meer dan 12 jaar ervaring. Ze is begonnen bij affiliate netwerk Awin waar ze ook een jaar lang in Londen heeft gewerkt om de mobiele propositie op te zetten voor publishers en adverteerders. Na Londen is ze begonnen als Digital Director bij Wavemaker. Daarna heeft ze de overstap gemaakt naar publisherzijde en is ze zich meer gaan focussen op branded content, waarin ze nu teamlead is van MHX, de creatieve studio van Mediahuis.
Nieuwe insights
Van radiozender naar digitaal nieuwsbedrijf: hoe de nieuwe BNR-app inspeelt op veranderend mediadieetDELTA Fiber: van versnipperde marketing naar digital excellence met Yellowgrape[Podcast] Shaping the Future: “We leven in een tijd van digitaal Darwinisme”Waarom nieuwsgierigheid het échte concurrentievoordeel wordt in mobiliteitsmarketingEva van Leeuwen (Young Heroes): ‘Gen-Z heeft op werk behoefte aan structuur en authenticiteit, niet aan AI-coaching’’Gerelateerde artikelen


B2B-teams moderniseren commerce om los te komen van legacy-systemen

Hoe Vertex AI datasilo’s doorbreekt en marketing voorspelbaar maakt

