Hoe kan D2C-e-commerce de traditionele kanalen versterken?

E-commerce bleek het begin van een nieuwe focus naast de traditionele kanalen voor orchideeënmerk Opti-flor. 

Mede door corona startte orchideeënkwekerij Opti-flor in maart 2020 met een webshop voor consumenten. Opti-flor richt zich sindsdien niet meer volledig op de B2B-markt, maar in toenemende mate ook op de consument.

De webshop levert het merk meerdere voordelen op – zoals klantdata –, maar er komen ook uitdagingen bij kijken. Hoe voorkom je dat je geen concurrent wordt van je verkooppartners? En hoe richt je dit aan de operationele kant in? In deze sessie deelt Melvin van der Zeyden, projectmanager E-commerce bij Opti-flor, hoe het bedrijf streeft naar de ultieme balans tussen B2B, B2B2C en D2C. Aan bod komen onder meer: het verzamelen van data, channel conflicts en brandbuilding.


Spreker:
Melvin van der Zeyden (Projectmanager E-commerce bij Opti-flor)

Collectie:  Emerce B2B Digital

Host: Jaspar Roos 

17,3K



Gerelateerde artikelen