-

Hoe Porsche z’n merk bouwt

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden opgenomen in de Emerce database. Emerce kan je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures sturen, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

 

Een kijkje in de keuken bij Porsche: wat zijn de belangrijkste uitdagingen voor de komende twee jaar nu elektrisch rijden eraan komt en er steeds meer modellen op de markt komen?

Ruurd Neurink van Porsche Nederland vertelt dat de grootste uitdaging van Porsche is: Porsche blijven. Porsche is al lang niet meer het oer-911-merk. De afgelopen jaren zijn er steeds nieuwe modellen bijgekomen, zoals de Cayenne, Panamera en recent nog de Tycan. Hoe zorg je dat je één gezicht houdt? Door de opkomst van elektrisch rijden zal Porsche straks ook andere doelgroepen gaan bedienden. Kortom: uitdagingen genoeg.

Oprichter Ferdinand Porsche presenteerde zijn eerste auto toen hij pas 25 jaar oud was: de elektrische Lohner-Porsche. Het eerste land dat een Porsche importeerde was Nederland, op 8 augustus 1949. De importeur was Pon’s Automobielhandel. Het merk Porsche is gebouwd op tegenstrijdigheden. De vier kernwaarden lijken in strijd met elkaar, maar zijn dat volgens Ruud niet: pionietsgeest vs traditie, luxe vs likability, design vs functionaliteit en duurzamheid vs performance.

Host: Justin Halshall

Spreker: Ruurd Neurink (marketingdirecteur Porsche Nederland)

Collectie: Eday Digital Business Conference

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond