-

Hoe TUI snel een ‘corona social rescue team’ wist op te zetten

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan de sponsor Somention. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming ieder moment intrekken in overeenstemming met Somention’s privacyverklaring. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, vacatures, mails over onze events en whitepapers, mails van Emerce Academy en mails over overige Emerce producten, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

Crisiscommunicatie: hoe TUI tijdens de coronauitbraak een positief sentiment creëert op hun social media kanalen.

TUI Nederland stond samen met Somention voor een gigantische uitdaging. Reizigers zagen door het coronavirus massaal hun vakantie stranden. Met vouchers en terugbetalingen werden klanten zo goed mogelijk gecompenseerd, maar de teleurstelling op social media kon niet uitblijven. Het positieve sentiment nam een duikvlucht van 80 naar 30 procent.

Om de klantenservice te ontlasten werden het community management en de webcare opgeschaald. TUI heeft in no-time een ‘corona social rescue team’ opgezet met meer dan 100 collega’s uit de Benelux. In deze video vertellen Marijke Slaats (TUI) en Fréderique Vilders (Somention) wat je kunt leren van deze implementatie voor andere situaties of branches waarin crisiscommunicatie cruciaal is voor het voortbestaan van de business.

Sprekers: Marijke Slaats (Team Lead Branded Content Marketing bij TUI) en Frederique Vilders (Head of Webcare & Community Management bij Somention).

Collectie: Emerce Digital Marketing

Host: Roeland de Bruin

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond