
Hoe verkoop je een geur online?
Parfumado vertelt over hoe zij, als tech-startup in de parfumindustrie, een avontuurlijke klantervaring en zelflerende algoritmes gebruiken om hun klanten beter te begrijpen en hen de juiste parfums aan te bevelen.
Mensen die parfum online kopen, kiezen er een die ze al kennen. Op basis van een omschrijving een nieuwe geur proberen, is voor de meesten een brug te ver.
Start-up Parfumado heeft daar iets op gevonden: het maakt op speelse wijze een geurprofiel van zijn klanten, en doet op basis daarvan suggesties welke parfums de klanten die maand kunnen uitkiezen voor hun abonnement. Wie trouw de reviews invult, krijgt steeds betere aanbevelingen.
Dat levert een uitgebreide database op, met data die de klantbehoefte weergeven. Dat maakt gepersonaliseerde marketing mogelijk, ook voor de parfumindustrie.
Sprekers
Martijn van Rooy (Founder, Parfumado)
Jelle Stienstra (Digital Strategy Director, PTTRNS.ai)
Collection
Emerce Fashion
Nieuwe insights
5 tips om een top 3-merk te worden op Amazon![Podcast] Doorzetters met José van Dalen: ‘Mijn vader overleed en een week later nam ik ontslag’AI Search: zo blijf je als merk zichtbaarHoe AI social advertising transformeert zonder marketeers te vervangenHoe je B2B-salesteam relevant te houden als 80% van de klantreis digitaal isGerelateerde artikelen


Kunnen klassieke marketingfunnels in de prullenbak?

Vijf manieren om als marketeer succes te boeken met ‘gamification’
