-

Hoe verkoop je een geur online?

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat Emerce je gegevens in de Emerce database zet en je relevant nieuws, artikelen, vacatures, mails over onze events en whitepapers, mails van Emerce Academy en mails over overige Emerce producten stuurt, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

Parfumado vertelt over hoe zij, als tech-startup in de parfumindustrie, een avontuurlijke klantervaring en zelflerende algoritmes gebruiken om hun klanten beter te begrijpen en hen de juiste parfums aan te bevelen.

Mensen die parfum online kopen, kiezen er een die ze al kennen. Op basis van een omschrijving een nieuwe geur proberen, is voor de meesten een brug te ver.

Start-up Parfumado heeft daar iets op gevonden: het maakt op speelse wijze een geurprofiel van zijn klanten, en doet op basis daarvan suggesties welke parfums de klanten die maand kunnen uitkiezen voor hun abonnement. Wie trouw de reviews invult, krijgt steeds betere aanbevelingen.

Dat levert een uitgebreide database op, met data die de klantbehoefte weergeven. Dat maakt gepersonaliseerde marketing mogelijk, ook voor de parfumindustrie.

Sprekers

Martijn van Rooy (Founder, Parfumado)

Jelle Stienstra (Digital Strategy Director, PTTRNS.ai)

Collection

Emerce Fashion

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond