-

Hoe word je als B2B-leverancier ook een succesvolle D2C-speler?

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan de sponsor Shopware. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming ieder moment intrekken in overeenstemming met Shopware’s privacyverklaring. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, vacatures, mails over onze events en whitepapers, mails van Emerce Academy en mails over overige Emerce producten, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring

Om marktaandeel te bewaken in coronatijd moeten veel B2B-organisaties snel een aanvullend direct verkoopkanaal opzetten. Tijd voor D2C.

De verschuiving van traditionele distributiekanalen naar e-commerce is het afgelopen jaar versneld. De verschillende lockdowns en coronamaatregelen hebben voor veel groothandels, producenten en merken een deel van de retailomzet weggevaagd. Dat betekent dat ze, om hun marktaandeel te bewaken, snel een aanvullend direct verkoopkanaal moeten opzetten. Michel Willems vertelt in deze video hoe je je B2B e-commerce succesvol kunt combineren met directe verkoop aan eindgebruikers (D2C).

Hij laat zien hoe je kanaalconflicten kunt voorkomen, waarom de eindgebruiker jouw D2C-kanaal zou kiezen, waar een e-commerce platform aan moet voldoen, hoe je alle (kleine) bestellingen operationeel afhandelt en hij laat je nadenken over verkoop via marktplaatsen als Amazon of Bol.com. Je leert hoe je ervoor zorgt dat zowel je B2B-klanten als de eindgebruikers via verschillende kanalen (B2B-systemen, D2C-shops en online marktplaatsen) de juiste product-, prijs- en voorraadinformatie krijgen. En hoe zorg je ervoor dat je normale B2B-business niet lijdt onder een nieuw D2C-kanaal? Michel laat onder meer zien welke lessen we kunnen leren van de D2C-strategie van hondenvoermerk Wooof en hoe Mercedes Benz kanaalconflicten voorkomt.

Spreker: Michel Willems (Co-founder van H1 Webdevelopment)

Collectie: Emerce B2B Digital 2021

Host: Gerco van Leeuwen (E-commerce-specialist)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond