-

Hoe zet je Paid, Earned, Shared & Owned Media optimaal in om op te vallen?

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan de sponsor Meltwater. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming ieder moment intrekken in overeenstemming met Meltwater’s privacyverklaring. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, vacatures, mails over onze events en whitepapers, mails van Emerce Academy en mails over overige Emerce producten, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

Tot voor kort maakten marketeers gebruik van drie communicatiekanalen: Paid, Earned en Owned Media. Met de komst van social media platforms is er een nieuw kanaal bijgekomen: Shared Media.

Marketeers hebben nog nooit zoveel instrumenten gekregen om mee te werken als vandaag de dag. Je zou denken dat dit het werk alleen maar makkelijker heeft gemaakt, maar in feite is het werk complexer geworden. Er ontstaat een exponentiële groei aan online contentcreatie. Tegen 2025 zal er wereldwijd dagelijks naar schatting 463 exabytes aan gegevens worden gecreëerd. Dit is ongeveer 463 miljard gigabytes op per dag.

In deze video vertelt Charlotte Cremers van Meltwater hoe elk van deze communicatiekanalen (samen ook wel PESO genoemd) een specifiek doel dienen en een specifieke aanpak vereisen. Ze laat zien hoe je synergieën creëert om deze kanalen samen optimaal in te zetten in jouw strategie. Zo blijf je als merk of retailer opvallen tussen de overvloed aan content. Tot slot gaat ze daarbij in op de voor- en nadelen van ieder kanaal en het belang van meten van data per kanaal.

 

Host: Hielko van der Molen (Marketingconsultant en spreker)

Spreker: Charlotte Cremers (Account Executive Meltwater)

Collectie: Emerce Retail 2021

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond