
Maximale impact met user-generated content bij customer journey’s
Hoe user generated content de klantreis kan beïnvloeden voor, tijdens en na de aanschaf van een product of dienst. Bugaboo deelt haar ervaring.
Maar liefst 93% van de online consumenten leest reviews voordat er online iets wordt aangeschaft. In dit webinar vertellen Thomas Stegelmann van Bugaboo en Robert Jan ter Wolde van Bazaarvoice Benelux, hoe je ratings, recenties, online gestelde vragen en foto’s en video’s geplaatst door klanten kunt gebruiken om klanten over de streep te trekken om je product of dienst te kopen. Bij Bugaboo maken ze hier al langer gebruik van, niet alleen als het gaat om de aanschaf van kinderwagens, maar ook voor hun autostoeltjes of campingbedjes.
Deze producten worden niet zo maar na één nacht slapen aangeschaft. Klanten doen uitgebreid research en willen de producten het liefst zelf uitproberen voordat de portemonnee wordt getrokken. Door gebruikerservaringen online te delen, probeert Bugaboo met de hulp van Bazaarvoice, hun aankomende klanten zo goed mogelijk te helpen. Met behulp van user generated content krijgt Bugaboo meer bezoekers op haar website, haalt het meer klanten binnen en weet het bepaalde doelgroepen beter te targetten.
Host: Ronald ter Voert (eigenaar van RTV Media)
Sprekers: Thomas Stegelmann (Head of eCommerce bij Bugaboo) en Robert Jan ten Wolde (Sales Director Benelux bij Bazaarvoice)
Collectie: EdaY Digital Business Conference
Nieuwe insights
Retail media vergt één geïntegreerde media-aanpak[Podcast] Doorzetters met Elske Doets: ‘Het feest is over’, zei de bankEmerce Rapport Online Damesfashion 2025-2026Het AI value proposition canvas: praktisch kader voor digitale beslissingenHoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketingGerelateerde artikelen


Slimme webshops structureren klantcontact als een piramide

AI Search: zo blijf je als merk zichtbaar
