-

Online proeven: nieuwe fans, co-creatie en je merk blijft springlevend

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden opgenomen in de Emerce database. Emerce kan je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures sturen, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

Corona zorgde ervoor dat wijnbar Zuster Margaux moest omdenken. De online wijnproeverijen werden een groot succes, zowel in de B2C als B2B-markt.

In deze video vertelt Pieter Aalbers hoe Wijnbar Zuster Margaux in Amersfoort de coronatijd heeft doorstaan en online successen wist te behalen. Hun online wijnproeverijen leverden niet alleen nieuwe klanten op, maar zorgde er ook voor dat de smaak van de klant beter in kaart kon worden gebracht, wat resulteerde in co-creatie. Tot slot zorgde het ervoor dat het het merk van de wijnbar en het bijbehorende restaurant de Mariënhof ondanks de lockdown springlevend hield.

Hij vertelt hoe het begon met een eerste online proeverij met behulp van een iPhone en 80 kijkers, maar al snel uitgroeide tot veel meer. Uiteindelijk deden er ruim 12.000 mensen mee en werden de online proeverijen steeds professioneler. Ook ontstonden er nieuwe initiatieven als blinde proeverijen. Pieter vertelt wat de belangrijkste geleerde lessen zijn, welke fouten er zijn gemaakt en wat er staat te gebeuren in de toekomst.

 

Spreker: Pieter Aalbers (Pandbewaarder bij de Mariënhof en Wijnbar Zuster Margaux)

Collectie: Emerce Ecommerce 2021

Host: Hielko van der Molen (Marketing Facilitator)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond