
Unified Commerce: fysieke winkel moet transformeren voor naadloze klantervaring
Bij unified commerce stroomlijnen retailers hun organisatorische en logistieke processen. Dat is nodig voor een naadloze klantervaring, zodat je de concurrentie voor kunt blijven.
Met steeds meer vertrouwde merken die hun vestigingen sluiten lijkt de fysieke winkel een uitstervend fenomeen. Niets is minder waar, maar een transformatie van die winkels is wel nodig en vormt een belangrijke component van unified commerce. Wie dat doorheeft, wint de strijd om loyaliteit van klanten.
In deze talk neemt Pieter Van den Broecke (Manhattan Associates) je mee in de wereld van unified commerce aan de hand van een case van het Franse modemerk Maje, waarin de klantreis centraal staat. De case illustreert de implementatie van ship-from-store door SMCP Group. Pieter legt uit hoe de kunst van unified commerce een nieuwe troef is geworden voor succesvolle retailers.

Pieter Van den Broecke
Pieter bekleedt deze functie bij Manhattan Associates sinds 2008. Met een achtergrond in supply chain, logistiek en retail begrijpt hij als geen ander de uitdagingen waar retailers zich voor gesteld zien. Zeker in deze onzekere tijd waar niet alleen een veranderend omnichannellandschap de nodige uitdagingen biedt. Om succesvol te zijn is het essentieel om te zorgen dat je de beschikbare voorraad snel daar kunt vrijgeven waar het wordt gevraagd, op een snelle en winstgevende manier. Kun je snel genoeg reageren, flexibel zijn en opschalen? De juiste technologie kan precies het verschil tussen succes en falen betekenen.
Voor Manhattan Associates had Pieter diverse functies bij i2 Technologies, een supply chain management software supplier, nu BlueYonder. Pieter Van den Broecke was een van de eerste medewerkers van de Europese tak van i2 Technologies waar hij onder andere de rol van Senior Director Retail EMEA, Director Solution Consulting en Director Product Management bekleedde.
Nieuwe insights
5 tips om een top 3-merk te worden op Amazon![Podcast] Doorzetters met José van Dalen: ‘Mijn vader overleed en een week later nam ik ontslag’AI Search: zo blijf je als merk zichtbaarHoe AI social advertising transformeert zonder marketeers te vervangenHoe je B2B-salesteam relevant te houden als 80% van de klantreis digitaal isGerelateerde artikelen


Waarom e-mail onmisbaar blijft in het AI-tijdperk

Wat we van Japan kunnen leren over ruimte geven: inzichten voor klantbeleving en leiderschap
