Welke rol gaat social commerce spelen voor retailers en brands?

De ontwikkelingen op het gebied van social commerce staan niet stil en de ene na de andere feature wordt gelanceerd. Wat zijn de laatste trends?

De coronacrisis heeft het online shopgedrag veranderd: 1 op de 3 mensen bestelt tijdens de crisis vaker online en de verwachting is dat dit een trend is die verder wordt doorgezet. Van de Nederlanders blijft 20-40% shoppen in online winkels. Meer dan ooit is het daarom nu belangrijk te investeren in online commerce. Hoe kunnen retailers en brands zich nu al voorbereiden op deze shift?

Milou Grunder en Thijs Wolbers van Adwise vertellen in deze video over de laatste trends op het gebied van social commerce. Ze leggen uit hoe social een invloed gaat hebben op de weg naar automated commerce, waarbij ook ingegaan wordt op hoe algoritmes van de social platformen kunnen voorspellen wat een klant in de toekomst graag zou willen kopen. Vaak zonder dat die klant zich daar op dat moment zelf al bewust van is. Social commerce zet hiermee aan tot het ontstaan van frictieloze commerce, waarbij je het social platform niet meer hoeft te verlaten voor een aankoop.

Je leert hoe social platformen nu al integreren met social commerce, wat de potentie ervan is en welke rol dit in de toekomst kan spelen als verkoopkanaal voor brands en retailers.

 

Spreker: Milou Grunder (Head of Social Adwise) & Thijs Wolbers (Director Quality & Innovation Adwise)

Collectie: Emerce Retail 2021

Host: Krijn Schuurman (Consultant, ondernemer, dagvoorzitter en presentator)

16,7K



Gerelateerde artikelen