Industry Wire

Geplaatst door Radiocorp

100% NL en SLAM! groeien fors in doelgroep 20-49 jaar

De radiostations van RadioCorp doen het goed. Zowel 100% NL als SLAM! stijgen in de doelgroep 20-49 jaar, ten opzichte van dezelfde meting vorig jaar. 100% NL maakt een groei door van bijna 10%. Het radiostation ziet het marktaandeel stijgen van 3,3% naar 3,6%. SLAM! groeit van 2,3% in feb-mrt ’20 naar 2,7% in feb-mrt ’21. Een groei van maar liefst 17%. Dat blijkt uit de meest recente meting van het Nationaal Luister Onderzoek uitgevoerd door GfK (feb-mrt ’20 vs. feb-mrt ’21, ma-zo, 06:00-24:00 uur)

Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp: ‘Zonnige luistercijfers voor 100% NL en SLAM!. De luisteraars weten ons goed te vinden. Bij 100% NL zien we het effect van de populariteit van de Nederlandse popmuziek. Artiesten als Maan, Snelle en Suzan en Freek hoor je het meest bij 100% NL. Met SLAM! zijn we vol gaan hangen in de start van het nieuwe Formule 1 seizoen en kondigden we onze grootste radioactie tot nu toe aan, ‘Het Wachtwoord’. Door te luisteren naar SLAM!. maken luisteraars kans op een Bitcoin. Op dit moment is de jacht in volle gang en worden we overspoeld door reacties. Dit belooft wat voor de volgende cijfers.’

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht