123inkt.nl, Jamin, OFM., PassaSports en Proforto kiezen voor Mollie als financieel dienstverlener

Amsterdam – In het tweede kwartaal van 2025 blijft financieel dienstverlener Molliestevig doorgroeien met de komst van nieuwe klanten als 123inkt.nl, Jamin, OFM., PassaSports en Proforto. Deze toonaangevende bedrijven kiezen bewust voor Mollies betrouwbare en flexibele betaaloplossingen. Dit onderstreept het vertrouwen in Mollie en laat zien hoe het platform een breed spectrum aan bedrijven, van snelgroeiende tot gevestigde merken, ondersteunt in hun digitale groei.
123inkt.nl: internationale dekking
Het Nederlandse e-commercebedrijf 123inkt.nl, online marktleider op het gebied van printersuppliers, is inmiddels actief in elf landen. Om betalingen in al deze markten soepel te laten verlopen, werkt 123inkt.nl samen met Mollie. Dankzij deze samenwerking kan het bedrijf in elke markt de meest relevante betaalmethoden aanbieden. Van iDEAL in Nederland tot Bancontact in België en Blik in Polen. Bovendien ondersteunt Mollies hyperlokale aanpak de verdere internationale groei van 123inkt.nl en geeft Mollie advies op het gebied van anti-fraudemanagement.
OFM.: omnichannel centraal in groeiambities
De herenmodeketen OFM. heeft grote ambities: binnen vijf jaar wil het bedrijf uitgroeien van 25 naar 40 winkels en een omzet van 100 miljoen euro. Om deze groei te ondersteunen, heeft OFM. voor Mollie gekozen als nieuwe betaalpartner. Mollie biedt een schaalbare omnichanneloplossing die alle betalingen samenbrengt, zowel online als in de winkel en onderweg, en nieuwe winkels en betaaloplossingen snel uitrolt. Zo ondersteunt Mollie de “mensperience” van de OFM.-webshop en de fysieke winkels. Hierbij zorgen Mollie’s unified payments en omnichannel-expertise voor een consistente klantreis en optimale merkervaring.
Jamin: minder administratief werk
Het bijna 150 jaar oude Jamin is een van de nieuwste retailklanten van Mollie. Om de financiële processen voor haar franchisers soepel te laten verlopen, koos Jamin voor Mollie Connect. Dankzij deze oplossing kunnen online betalingen namelijk gemakkelijk automatisch worden uitgesplitst naar de verschillende franchisenemers. Dit vermindert administratieve handelingen en voorkomt handmatige fouten.
PassaSports: sterk Europees aanbod
Sportspecialist PassaSports is de samenwerking met Mollie aangegaan om het betaalproces voor hun Zweedse klanten zo soepel mogelijk te laten verlopen. Zo kunnen zij nu met hun favoriete lokale betaalmethoden afrekenen, en ontvangen medewerkers support in hun eigen taal. PassaSports is specialist in negen verschillende sporten, waaronder padel, running en voetbal, en heeft naast een eigen ecommerce platform ook fysieke winkels. De sportspecialist is actief in Nederland, België, Duitsland en Zweden.
Proforto: ondersteuning bij bedrijfsgroei
Mollie verstevigt haar retailportfolio verder met Proforto, een webwinkel met een groot assortiment aan bedrijfskleding, werkschoenen en persoonlijke bescherming in de Benelux. Om verdere groei mogelijk te maken, koos Proforto voor de samenwerking met Mollie. Een belangrijk doel daarbij was het verhogen van de conversie met een slimme en effectieve checkout. Dankzij het brede aanbod aan betaalmethoden kan Proforto zowel B2B- als B2C-klanten nu nóg beter bedienen.
Stefanie Richheimer, VP Benelux bij Mollie: “Mooi om te zien dat in het tweede kwartaal weer een aantal mooie nieuwe bedrijven voor Mollie heeft gekozen. We zijn er trots op dat we 123inkt.nl, Jamin, OFM., PassaSports en Proforto aan onze community mogen toevoegen. Deze bedrijven zijn het perfecte voorbeeld van hoe Mollie met een divers productportfolio en een hyperlokale aanpak ondernemers helpt hun financiële processen te vereenvoudigen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.