Geplaatst door Tanium

Tanium voert verbeteringen door aan zijn platform voor beter inzicht en beheer en optimale beveiliging van endpoints

Utrecht / Nashville – Tanium, leverancier van het bewezen platform voor endpoint visibility en controle, voert significante verbeteringen door aan zijn platform en portfolio die zorgen voor nog meer snelheid, eenvoud en schaal op het gebied van endpoint management en security.
Nieuw onderzoek van Forrester Consulting beschrijft hoe IT-leiders van alle kanten onder druk worden gezet, door compliance en systeembeheer tot en met security. ‘Om hiermee om te kunnen gaan hebben veel organisaties geïnvesteerd in een aantal point solutions’, aldus het rapport van Forrester. ‘Deze oplossingen opereren echter vaak in silo’s en hinderen daardoor het inzicht en de controle die nodig zijn om de omgeving te beschermen.’
Tanium helpt die uitdagingen aan te gaan door middel van een, enkel unified endpoint management- en security-platform met de breedte om endpoint zowel on-premises als in de cloud te kunnen beheren en beveiligen. Nieuwe Tanium-functies en voordelen, die zijn ontwikkeld op basis van input van klanten, omvatten:
  • Tanium Core Platform 7.4, met een groot aantal user-experience updates waarmee security- en operations-professionals beslissingen kunnen nemen op basis van data uit het Tanium-platform, nieuwe Role-Based Access Control (RBAC) kunnen uitvoeren en verbeterde beveiliging om off-network en cloud-hosted instances beter te ondersteunen.
  • Nieuwe verbeteringen voor beter beheer van cloud endpoints, inclusief inzicht in onbeheerde virtuele machines (VMs) in cloud-omgevingen, verrijkte asset-inventarisatie en reporting over de cloud-infrastructuur en onmiddellijk inzicht in welke virtuele containers draaien in public en private cloud-omgevingen.
  • Verbeterde ondersteuning voor het configureren, rapporteren en doorvoeren van security en andere configuratie-policies over een groot aantal besturingssystemen, inclusief Windows en MacOS.
Al deze verbeteringen zijn beschikbaar voor Tanium-klanten vanaf begin 2020.
“Een meerderheid van de bedrijven heeft moeite om end-to-end inzicht te krijgen in endpoints en met de totale gezondheid van hun IT-systemen. Zonder volledig inzicht en controle, stellen IT-teams zich open voor cyberaanvallen en andere vormen van disruptie. Het vertrouwen op point-oplossingen maakt dit alleen nog maar erger”, zegt Pete Constantine, Tanium Chief Product Officer. “Met de verbeteringen die we vandaag aankondigen breiden we het Tanium-platform verder uit zodat onze klanten hun grootste IT-uitdagingen kunnen oplossen. We leggen niet toe op snelheid, eenvoud en schaal, zelfs niet in de meest complexe technologie-omgevingen.”
Over Tanium
Tanium biedt een bewezen platform voor endpoint visibility en controle die de manier waarop organisaties hun computing-apparaten beheren en beveiligen transformeert met ongekende snelheid en flexibiliteit. Veel van de grootste en meest ontwikkelde bedrijven ter wereld, inclusief meer dan de helft van de Fortune 100, top retailers, financiële instellingen en vier divisies van de Amerikaanse strijdkrachten vertrouwen op Tanium voor het maken van belangrijke beslissingen, om efficiënt en effectief te kunnen opereren en bestand te zijn tegen verstoringen. Tanium neemt de 7e plek in op de Forbes-lijst van ‘Top 100 Private Companies In Cloud Computing For 2019’ en de 55e plek op de FORTUNE-lijst van de ‘100 Best Medium Workplaces’. Ga voor meer informatie naar www.tanium.com en volg @Tanium op Twitter.