Industry Wire

Geplaatst door 2Basics

2Basics activeert gamers voor Sanquin

In Nederland zijn 1,1 miljoen esports fans. Daarvan is een groot gedeelte tussen de 18 en 35 jaar oud. Een zeer relevante groep voor Sanquin, die voor het in stand houden van de Nederlandse bloedvoorziening, continu nieuwe manieren zoekt om nieuwe bloeddonoren te werven. Sanquin is daarom een samenwerking aangegaan met de organisatie 2Basics, met als doel een nieuwe manier te ontwikkelen om onder actieve gamers nieuwe bloeddonors te werven.

Op dit moment zijn er honderdduizenden bloeddonors, maar door onder meer de vergrijzing wordt dit bestand kleiner. Met name de leeftijdsgroep tussen de 18 en 35 is ondervertegenwoordigd, een uitdaging die Sanquin middels de samenwerking met 2Basics op nieuwe wijze wilt aanvliegen. Ruben Houkes, eigenaar van 2Basics, licht toe: “De favoriete tijdsbesteding van jongeren is zonder twijfel gamen. Steeds meer merken zien dat ze deze doelgroep hier op een relevante manier kunnen bereiken en kunnen activeren. Gamers zijn daarnaast ook maatschappelijk betrokken. Ik ben ervan overtuigd dat wij grote groepen kunnen activeren om zich in te zetten voor Sanquin”.

Jan Bakker, communicatiestrateeg bij Sanquin, kijkt met veel plezier vooruit op de samenwerking: “Sanquin bestaat dit jaar 20 jaar en wij zijn op zoek naar nieuwe vormen van samenwerkingen en een innovatieve doelgroep benaderingen. De kracht en omvang van de community van esportfans is indrukwekkend en voor ons nog zeer onbekend terrein. De bundeling van krachten met 2Basics maakt het voor ons mogelijk de maatschappelijke kracht van deze community te ontdekken.”

Sanquin is een not-for-profit organisatie, die verantwoordelijk is voor de instandhouding van de  Nederlandse bloedvoorziening. Daarnaast produceert Sanquin geneesmiddelen uit plasma, maakt bloedgroepen- en immuunreagentia, verricht diagnostisch onderzoek voor ziekenhuizen, doet wetenschappelijk onderzoek en verzorgt onderwijs, opleidingen en nascholing.

2Basics werkt voor merken en maatschappij. Haar ultieme doel is merken sterker te maken, omzet te laten groeien en tegelijkertijd een legacy na te laten. Door sport of andere passies van doelgroepen als ingang te nemen en hier waarde aan toe te voegen. En door elke dag met topsportmentaliteit het maximale resultaat na te streven.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht