Geplaatst door Huawei

Nieuwe HUAWEI Mate 40 pro is Huawei’s duurzaamste telefoon ooit

Amsterdam, 29 oktober, 2020 – Huawei bevestigt vandaag wederom haar inzet voor een duurzamere toekomst met de lancering van haar groenste smartphone tot nu toe. De onlangs gelanceerde HUAWEI Mate 40 Pro ziet een vermindering van 28 procent in plastic verpakkingsmateriaal, een vermindering van 90 procent in papieren documentatie en een volledig digitale vervanging van de papieren garantie. De verpakking van de nieuwe HUAWEI Mate 40 Pro bevat nu slechts 3,8 procent plastic.

Huawei liet onderzoek doen om te ontdekken wat consumenten echt vinden van duurzaamheid. Uit dit onderzoek blijkt dat een op de vier West-Europese consumenten rond 2025 de volledige verwijdering van plastic verpakkingen wil zien.

Maar het is niet alleen plastic waar consumenten zich zorgen over maken. Meer dan 60 procent van Nederlandse consumenten zou graag zien dat papieren documentatie uit de verpakking wordt verwijderd. De nieuwe digitale garantiekaart stelt HUAWEI Mate 40 Pro-gebruikers in staat om eenvoudig toegang te krijgen tot de documenten met een QR-code op het apparaat, of gewoon door deze te downloaden via de Huawei-website. Daarnaast is de snelstartgids ook teruggebracht van 340 naar slechts 44 pagina’s. Hiermee bestaat de inhoud van de verpakking uit 90 procent minder papier.

Kenny Li, Country Manager Huawei CBG NL, zegt: “Bij Huawei begrijpen we dat onze industrie gedurfde stappen moet ondernemen om de steeds belangrijker wordende milieuproblemen aan te pakken waarmee we dagelijks worden geconfronteerd. De lancering van onze groenste smartphone tot nu toe, de HUAWEI Mate 40 Pro, levert aanzienlijke reducties in plastic en papieren verpakkingen. Dit zijn slechts enkele van de stappen op onze reis om een groenere en betere toekomst te garanderen.”

Aanvullende onderzoeksresultaten:

• 43 procent van de Nederlandse consumenten recyclet elke dag. Wel is er nog een lange weg te gaan om een volledig circulaire economie te realiseren.
  • Bijna een kwart (23%) verklaart dat de grootste barrière voor recycling de verwarring is rond wat wel en niet kan worden gerecycled, met veel mensen die ten onrechte geloven dat alledaagse dingen zoals plasticfolie (39%), vette pizzadozen (58%) en chipszakken (38%) op grote schaal recyclebaar zijn.
  • Ook bijna een kwart (26%) geeft aan hun oude elektronica weg te gooien, in plaats van te recyclen of te hergebruiken.
  • 2 procent geeft zelfs toe dat ze meer dan 10 oude telefoons hebben die thuis stof liggen te verzamelen.
  • Nog eens 1 op de 6 Nederlandse consumenten is zich er niet van bewust dat hun smartphone überhaupt recyclebaar is.
  • De grootste invloed op het nadenken over duurzaam leven zijn catastrofale gebeurtenissen, zoals overstromingen en de Australische bosbranden dit jaar. Die worden als de belangrijkste reden aangegeven waarom mensen de planeet willen beschermen, met 39 procent van de Nederlandse consumenten die een duurzamer leven willen leiden

Inzet voor duurzaamheid

Huawei is een stap dichter bij haar missie om alle kunststoffen uit de verpakking van haar consumentenartikelen te verwijderen en heeft de duurzaamheid van de HUAWEI Mate 40 Pro verpakking nog verder verbeterd; door het gebruik van 100% composteerbare soja-inkt in plaats van inkt op basis van aardolie, om zo de productie van kankerverwekkende stoffen en VOS (Vluchtige Organische Stoffen) te verminderen, welke een belangrijke bron van milieuverontreinigende stoffen zijn.

Door middel van een reeks groene initiatieven die sinds 2013 zijn geïmplementeerd, heeft Huawei al belangrijke stappen gezet om haar steentje bij te dragen om een groenere toekomst te creëren. Voorbeelden hiervan zijn het verminderen van emissies, het investeren in hernieuwbare materialen, het ondersteunen van de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen van de VN en het recyclen en hergebruiken van afval om bij te dragen aan een circulaire economie.

Sinds 2013 helpt Huawei ook bij het verminderen van vervuiling en de negatieve milieu-impact van de productie van kunststoffen op basis van aardolie. Meer dan 30 procent van de gebruikte bioplastics is afkomstig van milieuvriendelijke ricinusolie, die de uitstoot van kooldioxide met 62,6 procent vermindert. Sinds 2018 heeft Huawei de uitstoot met 612 ton verminderd.

Ook op het gebied van recycling draagt Huawei haar steentje bij. Alleen al vorig jaar recyclede Huawei 1.468 ton afvalelektronica en ligt het bedrijf dit jaar op schema om meer dan 3.000 ton te recyclen. Huawei hergebruikte ook 86 procent van de apparaten die in 2019 zijn geretourneerd voor recycling.

Als het gaat om energie-efficiëntie, is dit tussen 2015-2019 voor alle Huawei-producten met maar liefst 50 procent gestegen, en dankzij het gebruik van zonne-energie heeft Huawei de CO2-uitstoot met 89.000 ton verminderd.

Huawei werkt ook hard om zijn producten te repareren: wereldwijd bieden 3.030 reparatiecentra gemakkelijk toegankelijke reparatiediensten, en sinds 2015 hebben meer dan 500.000 gebruikte telefoons een nieuwe bestemming gevonden via Huawei’s ruil service – wat allemaal bijdraagt aan een circulaire economie.

Ga voor meer informatie over Huawei’s nieuwste duurzaamheidsbelofte en haar groenste smartphone tot nu toe naar: https://www.huawei.com/minisite/tech-4-better-planet/en/promoting-circular-economy.html

Over Huawei Consumer Business Group
Huawei is een toonaangevende wereldwijde producent en leverancier van netwerkapparatuur, IT-oplossingen en consumentenproducten. Huawei heeft wereldwijd 15 R&D-centers en is gebouwd op 30 jaar ervaring in de telecom en ICT-industrie. De producten en diensten zijn beschikbaar in meer dan 170 landen en daarmee wordt één derde van de wereldbevolking bediend. Huawei Consumer Business Group is een van de drie businessunits van Huawei met producten zoals smartphones, tablets, mobiele breedbandapparaten, wearables en cloud services. Momenteel is Huawei het tweede grootste smartphonemerk ter wereld en verscheepte in 2019 wereldwijd meer dan 240 miljoen smartphones. Huawei is volledig toegewijd aan het leveren van innovatieve technologieën aan consumenten over de hele wereld. In Nederland telt Huawei 650 medewerkers en 2 vestigingen met het hoofdkantoor in Amsterdam.