Geplaatst door CoachHub

CoachHub neemt MoovOne over; wordt grootste digitale coaching-platform van Europa

PARIJS/BERLIJN —  CoachHub, het leidende en wereldwijde digital coachingplatform, kondigt de overname aan van MoovOne, de Franse marktleider en pionier in digital coaching. CoachHub en MoovOne slaan de handen ineen, en delen het gemeenschappelijke doel om employee coaching wereldwijd te democratiseren.

“Het langzaam maar zekere heropenen van kantoren en de overstap op het hybride werken dagen organisaties wereldwijd uit om aan de nieuwe verwachtingen van hun werknemers rond welzijn, bestuur en leiderschap te voldoen”, zegt Yannis Niebelschütz, medeoprichter en CEO van CoachHub. “Door de handen ineen te slaan stimuleren we nog meer onze wereldwijde groei en platformontwikkelingen, en faciliteren we het meest geavanceerde wereldwijde online coachingplatform voor alle werknemers ongeacht hun positie binnen de organisatie.”

Business coaching is wereldwijd een snelgroeiende industrie. Uit de ICF Global Coaching Study is vorig jaar nog gebleken dat het aantal managers en leiders dat coachingsvaardigheden benut de afgelopen vijf jaar naar schatting met bijna de helft is gestegen (46%). Samen zijn CoachHub en MoovOne nog beter toegerust om te anticiperen op de nieuwe behoeften van deze markt, met name rond bedrijfs- en individuele transformatie.

Samengaan van twee Europese marktleiders

In beide gevallen opgericht door twee broers, delen CoachHub en MoovOne dezelfde cultuur van sterke familiewaarden en een verlangen om de beste kwaliteit te leveren. Beide Europese bedrijven kennen ook een sterke toewijding om data zo goed mogelijk te beveiligen, om zo het vertrouwen tegemoet te komen dat nodig is voor succesvolle individuele coaching.

“Onze cultuur en waarden trekken elkaar zodanig sterk aan dat we een combinatie met meer dan dubbel zoveel impact vormen. Samen zullen we voortvarend dezelfde kant opgaan en digital coaching wereldwijd naar hogere niveaus tillen”, zegt Hugo Manoukian, CEO en mede-oprichter van MoovOne.

Belangrijke complementaire kwaliteiten, en een gedeelde visie

Door gebruik te maken van de nieuwste methodologieën en technologieën van zowel CoachHub als MoovOne, verkeert de combinatie in een nog sterkere positie om coaching en persoonlijke ontwikkeling binnen organisaties over de hele wereld te transformeren, waardoor de productiviteit, de betrokkenheid van en verloop onder medewerkers drastisch verbeteren.

MoovOne, sinds 2015 een pionier en leider in digital coaching in Frankrijk, heeft een sterke expertise opgebouwd en biedt een breed scala aan coachingprogramma’s aan meer dan 200 klanten, waaronder 60% van de CAC 40-bedrijven, zoals L’Oreal, Engie, Orange, en AXA. MoovOne heeft een pool van 500 kwaliteitscoaches die vloeiend in 30 talen spreken en zich over de hele wereld bevinden.

CoachHub heeft een extreem snelle groei doorgemaakt sinds het drie jaar geleden is opgericht. CoachHub heeft een team van vooraanstaande gedragswetenschappers opgebouwd, ondersteund door een Coaching Lab van wereldklasse onder leiding van coachingicoon Prof. Dr. Jonathan Passmore, en meer dan 2500 coaches in 70 landen die samen ruim 60 talen spreken.

CoachHub is vastbesloten om het talent en de expertise van alle MoovOne-medewerkers te benutten om klanten maximale waarde te bieden en het marktbereik te vergroten. Samen bestaat de combinatie eind 2021 uit 500 medewerkers en het werven van nieuwe werknemers zal in 2022 en daarna alleen maar versnellen.

“De verbeteringen voor werknemers en organisaties die coaching krijgen van CoachHub en MoovOne zullen aanzienlijk zijn. We breiden onze pool van hooggekwalificeerde, door AI aanbevolen coaches verder uit, en het team zal de ontwikkeling van innovatieve, wetenschappelijk bewezen functionaliteiten en diensten versneld uitbreiden om voortdurend aan de behoeften van zowel organisaties als werknemers te voldoen en deze te overtreffen. In de komende maanden zullen teams fuseren en zullen alle klanten profiteren van verbeterde service, nieuwe coachingaanbiedingen, een grotere coachpool en meer functies op het platform”, besluit Yannis Niebelschuetz.

Over CoachHub

CoachHub is het toonaangevende mondiale platform voor persoonlijke ontwikkeling waarmee organisaties een persoonlijk, meetbaar en schaalbaar coachingsprogramma kunnen creëren voor al hun medewerkers, ongeacht hun positie en ervaring. Organisaties profiteren van een groot aantal voordelen, van productievere, beter prestaterende, meer betrokken tot honkvastere medewerkers. De coachpool van CoachHub bestaat uit meer dan 3.000 gecertificeerde businesscoaches uit 70 landen en zes continenten die sessies in meer dan 60 talen faciliteren, en meer dan 500 klanten van dienst zijn.

Onze programma’s zijn gebaseerd op de Research & Development van ons Coaching Lab, dat geleid wordt door Prof. Jonathan Passmore en onze wetenschappelijke adviesraad. CoachHub wordt ondersteund door toonaangevende tech-investeerders, waaronder Draper Esprit, Holtzbrinck Ventures, Partech, RTP Global, Signals Venture Capital en Speedinvest. In september 2021 nam CoachHub de Franse digital coachingpionier MoovOne over om een ​​mondiale kampioen te bouwen die gericht is op het democratiseren van coaching voor werknemers.

About MoovOne

MoovOne biedt een baanbrekende professionele digitale coachingsoplossing, ontworpen om het menselijk potentieel te ontsluiten. Met zijn digitale en menselijke aanpak biedt het elke deelnemer altijd en overal een effectieve en gepersonaliseerde coachingservice. Het ondersteunt transformatie op individueel, collectief en organisatorisch niveau door coachingprogramma’s op maat te bouwen. Zijn expertise rust op drie pijlers: de beste community van professionele coaches, allemaal gecertificeerd, getraind, zorgvuldig geselecteerd; ingespeeld op verschillende bekende coachingsmodellen; en een uitgebreid servicepakket voor een onvergetelijke ervaring. Sinds 2015 heeft het meer dan 10.000 medewerkers gecoacht en honderden internationale bedrijven ondersteund bij hun transformatie, op alle continenten en in 30 talen. Voor meer informatie: https://moovone.eu/en.