Geplaatst door Nanny Nina

Nanny Nina maakt gigantische groeispurt

Verkouden kinderen, basisscholen een week eerder met kerstvakantie, quarantaine-stress, weinig mogelijkheden om leuke dingen te doen en dan als ouders ook nog eens zien te werken tussendoor: Covid-19 zorgt op zijn zachtst gezegd voor nogal wat uitdagingen. Om ouders te ontzorgen heeft de Nederlandse oppas-app flink geïnvesteerd in haar voorzieningen, met een 50% groei in aanvragen als gevolg.

Nanny Nina, opgezet door tweelingzussen Jasmijn en Lyla Kok, biedt een breed scala aan opties. Een fijne oppas als last minute oplossing, maar ook vaste babysitters en gastouders. Daarnaast wint de au-pair steeds meer aan populariteit: veelal de goedkoopste oplossing voor degenen die relatief veel opvang nodig hebben en door de betrokken begeleiding een betrouwbare mogelijkheid. Ook levert het veel flexibiliteit op: geen gestress meer om op tijd bij de opvang te zijn als het op de werkplek uitloopt en zit je met een snotterend kind, dan draait alles thuis toch door.

Personeelstekort

Op dit moment is er sprake van een groot personeelstekort in de kinderopvang en zijn veel ouders op zoek naar een goede en veilige plek voor hun kroost. Het nieuwe kabinet is van plan kinderopvang een stuk goedkoper te maken. Nanny Nina heeft een groot bestand en kan dus zo snel mogelijk een passende oplossing verzorgen. De Nanny Nina Academy is daar een belangrijk onderdeel van. Getalenteerde oppassers krijgen de kans een erkend Zorg en Welzijn diploma te halen, dat zorgt voor een baangarantie als gastouder.

Arbeidsvoorwaarden

Ook het bedrijfsleven heeft de vele voordelen van de Nanny Nina-app ontdekt. Organisaties als Young Capital, Erasmus MC en PWC schakelden hun diensten al in.

Mede-oprichter Jasmijn Kok: “Zodra er nieuwe corona-maatregelen komen, zien we gelijk een groei vanuit het bedrijfsleven. Nu er sprake is van krapte op de arbeidsmarkt zoeken bedrijven naar onderscheidende secundaire arbeidsvoorwaarden. Het verzorgen van opvangmogelijkheden voor de kinderen van werknemers komt hier steeds vaker in voor.”

Betaalbaar & betrouwbaar

Nanny Nina is betaalbaar voor iedere portemonnee en veilig: een vaste oppas werkt in coronatijd bij één gezin. Is de favoriete oppas ziek, dan wordt er in no-time gezorgd voor een net zo betrouwbare vervanger. Alle oppassers worden streng gescreend vooraf. Met een vast gezicht krijgen kinderen kwalitatief hoogstaande 1-op-1 aandacht en is er extra hulp beschikbaar voor praktische zaken als boodschappen doen en koken.

Over Nanny Nina
Nanny Nina is een baanbrekende Nederlandse oppasservice met een snelle app, waarmee gebruikers eenvoudig en snel een betrouwbare oppas kunnen boeken. Het bedrijf werd opgericht in 2019 door de tweelingzussen Jasmijn en Lyla Kok en ontving investeringen van Orange Wings, na deelname aan Dragons’ Den. De focus ligt in 2022 op het verder uitrollen van de app over de grens. Behalve het aanbieden van de perfecte oppas, gastouder en au-pair leidt Nanny Nina ook op tot pedagogisch professional. Zo kunnen geïnteresseerden in vier maanden hun gastouder diploma halen aan de Nanny Nina Academy. Zie ook nannynina.nl.