Geplaatst door Studeersnel

StudeerSnel zet groeigeld in voor nieuw productaanbod

EdTech platform StudeerSnel.nl, wereldwijd bekend als StuDocu, is uitgegroeid tot het grootste EdTech platform van de wereld op het gebied van document sharing. Over de hele wereld gebruiken miljoenen studenten het platform voor het downloaden en uploaden van online studiematerialen. Vlak voor de jaarwisseling stond het tien miljoenste document online. Mede dankzij de investering van 50 miljoen dollar die het bedrijf vorig jaar binnenhaalde, heeft het zijn service richting studenten uitgebreid met nieuwe producten.

Sinds de oprichting in 2010 zijn er nu tien miljoen documenten gedeeld op wat begon als online contentbibliotheek. Zeventien miljoen studenten van meer dan 2.000 universiteiten raadplegen het platform geregeld tijdens hun studie. Het idee achter het platform is ervoor te zorgen dat studenten wereldwijd verschillende invalshoeken en interpretaties kunnen bestuderen, om zo de stof beter te begrijpen. Om dit te stimuleren kijken de eigenaren samen met het internationale team steeds naar nieuwe toepassingen en nu dus ook naar uitbreiding van het productportfolio met een berichten-service en een ‘Ask an Expert’-feature waarmee studenten advies kunnen vragen aan (internationale) medestudenten of experts binnen specifieke vakgebieden.

Studiegenoten als experts

‘StudeerSnel Berichten’ (StuDocu Messages) motiveert studenten om sámen te studeren. Studenten kunnen kennis delen met of vragen stellen aan hen die hetzelfde vak volgen. Kennis blijft hierbij dus niet beperkt tot studenten die actief zijn op dezelfde universiteit, maar gaat tot ver over de grenzen; wereldwijd zijn er meer studenten in hetzelfde vakgebied bezig. De vragen en antwoorden zijn voor andere studenten die dat vak volgen zichtbaar zodat ook zij kunnen profiteren van deze gedeelde kennis. Als student ben je zo niet afhankelijk van de beschikbaarheid van klasgenoten.

“In tijden van corona geen overbodige luxe; studenten zitten veelal op hun eigen kamertje, in hun eigen – steeds kleinere – wereld, te studeren. Dat er (vrijwel) direct antwoord komt op prangende vragen voorkomt meer vertraging in het studieproces”, licht Lucas van den Houten, chief product officer, toe.

Als ook je studiegenoten het niet weten…

Als studenten er ook met elkaar niet uitkomen, kunnen ze nu vragen stellen aan experts in een specifiek vakgebied. De introductie van ‘Ask an Expert’ vindt begin 2022 plaats. In eerste instantie staan experts uit de categorieën biologie, scheikunde, natuurkunde, business en wiskunde klaar om binnen een half uur, 24/7, uitleg te geven bij een vraagstuk. Dit alles gebeurt op een openbare feed dus ook hier kunnen collega-studenten meelezen en er hun voordeel uithalen. Hierbij gaat het niet om voorgekauwde antwoorden. Lucas van den Houten: “StudeerSnel wil studenten helpen de stof te begrijpen door stap voor stap uitleg te geven dat leidt naar het antwoord.” De vragen kunnen in eerste instantie in het Engels gesteld worden. Dit wordt geleidelijk gelokaliseerd. In maart 2022 zal dit hoogstwaarschijnlijk ook mogelijk zijn in het Nederlands.

De voortzettende groei betekent ook een groter kantoor in Nederland en uitbreiding van personeel. De Nederlandse vestiging zal het komende jaar verdubbelen naar 140 werknemers. Marnix Broer, CEO van StudeerSnel.nl, spreekt meteen zijn ambities voor de langere termijn uit: “We streven naar zestig miljoen actieve gebruikers in 2025. Met deze nieuwe producten erbij geloven we dat de kracht van ons platform nog groter is.”

Over StudeerSnel.nl

StudeerSnel, in het buitenland actief onder de naam StuDocu, is een van origine Nederlands platform dat wereldwijd is uitgegroeid tot een community met internationale allure. Het behoort tot de top 2 van wereldwijde EdTech platformen. Momenteel gebruiken elke maand meer dan 17 miljoen studenten StudeerSnel om toegang te krijgen tot hoogwaardig studiemateriaal. Studenten van meer dan 2.000 universiteiten stellen de beste documenten beschikbaar om te bekijken of te downloaden. De visie van StudeerSnel is alle studenten wereldwijd te helpen een eerlijk speelveld te creëren door iedereen toegang te geven tot dezelfde documenten, ook docenten, en het onderwijs naar een hoger te niveau tillen. www.studeersnel.nl