Geplaatst door Newion

ValueBlue haalt 11 miljoen USD op voor digitale transformatie

UTRECHT/ LONDEN / AMSTERDAM / NEW YORK,  18 januari 2022, 15:00 uur  — ValueBlue, leverancier van SaaS-oplossingen voor digitale transformatie, kondigt vandaag aan dat het 11 miljoen US dollar (EUR 9,5 M) heeft opgehaald in een Series B financieringsronde onder leiding van Octopus Ventures en Newion.  ABN AMRO nam ook deel door extra groeifinanciering te verstrekken.

De nieuwe investering ondersteunt de uitbreiding van ValueBlue in de VS, het VK en EMEA. Met de investering wordt het bestaande enterprise-architectuur (EA) platform verder doorontwikkeld en zal toptalent worden aangetrokken voor onder meer de vestiging in New York.

Paul Davidson van Octopus Ventures: “Afstemming van business- en IT is essentieel voor het bedrijfssucces van ondernemingen en digitale transformatie wordt sinds de coronapandemie alleen nog maar belangrijker. ValueBlue biedt managers van bedrijven oplossingen voor het beheer en vernieuwing van hun infrastructuur en technologie.”

Wilko Visser, CEO ValueBlue: “Wij zijn enorm enthousiast over deze Series B ronde en hechten veel waarde aan de diepgaande relaties met onze investeerders. Deze nieuwe investering bevestigt dat we op de goede weg zijn en komt onze klanten direct ten goede. Met ons collaboratieve EA-platform bieden wij hen real-time management inzicht en effectieve samenwerking tussen alle afdelingen in hun digitale transformatieproces. We vereenvoudigen hun enterprise-architectuur en zorgen dat de transformatie flexibel verloopt.”

Patrick Polak, Managing Partner van Newion en bestuurslid ValueBlue: “Met deze Series B-ronde in samenwerking met Octopus Ventures hebben we een solide basis om de ontwikkeling van ValueBlue als marktleider te versterken.”

Over ValueBlue

ValueBlue levert de Enterprise SaaS-oplossing BlueDolphin, die CIO’s en Enterprise Architects helpt bij het flexibel plannen, samenwerken en beheren van business transformatie. Met BlueDolphin plannen en beheren 165+ klanten zoals AS Watson, Randstad en Wyndham Hotel Group hun transformatie op basis van data-inzicht en business impact. Met kantoren in EMEA, de VS en APAC heeft ValueBlue de afgelopen jaren een aanzienlijke groei doorgemaakt. Voor meer informatie over ValueBlue en SaaS platform BlueDolphin: www.valueblue.com

Over Octopus Ventures

Octopus Ventures, onderdeel van de Octopus Group, richt zich op de vier segmenten waarvan de organisatie denkt dat ze de wereld ten goede zullen veranderen: gezondheid, geld, deep tech en de consument. Portfoliobedrijven die door Octopus Ventures worden ondersteund zijn samenwerkingen aangegaan met grote bedrijven wereldwijd, zoals Google, Amazon, Microsoft en Twitter. Octopus Ventures is een van de grootste en meest actieve VC’s in Europa en is gevestigd in Londen en New York, met een netwerk dat zich uitstrekt van San Francisco tot China. Ga voor meer informatie naar: www.octopusventures.com

Over Newion

Newion, gevestigd in Amsterdam, richt zich op Europese business-to-business software startups en scale-ups met een wereldwijde ambitie en behoort sinds haar oprichting in 2000 tot de best presterende fondsmanagers in haar sector.

Newion investeerde in meer dan 70 bedrijven, waaronder Collibra, Foleon, CustomerGauge, L1NDA, Swipeguide, Deliverect, APICBASE, ValueBlue, Mediatool, Objective Platform, Filestage, Salonkee, Dexter Energy en Passendo en heeft onder andere Oxxio, Reasult, Mirror42, Q-go, 24iMedia, Roadmap en Nallian geexit.

Newion III wordt ondersteund door InnovFin Equity, met de financiële steun van de Europese Unie onder Horizon 2020 Financiële Instrumenten en het Europees Fonds voor strategische investeringen (EFSI), opgezet in het kader van het investeringsplan voor Europa. Het EFSI heeft als doel de financiering en de uitvoering van productieve investeringen in de Europese Unie te ondersteunen en ervoor te zorgen dat de toegang tot financiering wordt verbeterd.

Ga naar www.newion.com voor meer informatie.