3D printwinkel Zmorph opent haar deuren in Haarlem

Zmorph 3D opent een print flagship store in Haarlem. De winkel met een oppervlakte van 155 m2 aan de Gedempte Oudegracht zal alle facetten van 3D printtechniek laten zien aan winkelend publiek alsmede het bedrijfsleven.

De winkel is het initiatief van Multi-3Dprint, de Nederlandse importeur van Zmorph printers en 3D accessoires. De oprichters hebben specifiek voor Haarlem gekozen. De stad leent zich in de eerste plaats uitstekend voor een nieuwe hippe winkel. Daarnaast wordt in deze regio ook gewerkt aan een 3D Makers Zone waar bedrijven, kennis- en onderwijsinstellingen met innovatieve technieken kunnen samenwerken.

Jan Willem de Bok, eigenaar van Multi-3Dprint: “Toen wij kennis maakten met Zmorph waren wij meteen om. Het merk staat voor vernieuwing, flexibiliteit en bijzonder mooi vormgegeven veelzijdige printers. Daarom besloten wij de 3D printers te introduceren in Nederland, inmiddels verkopen wij deze nu al binnen ons zakelijke netwerk en straks ook online en in onze winkel in hartje Haarlem”.

Printen met plastic, keramiek, chocolade, nylon of rubber
Zelf producten printen wordt steeds eenvoudiger. De robuuste en laagje voor laagje opgebouwde plastic ontwerpen zijn inmiddels bij velen bekend. Een 3D printer kan echter voor meer doeleinden worden ingezet. Zmorph werkt met eenvoudig te verwisselen printkoppen. De gebruiker kan nu frezen of graveren, keramiek of rubber vormen, plastic of nylon voorwerpen creëren en kan zelfs werken met vloeibare chocolade of cakebeslag.

Meer dan alleen een winkel
De Zmorph winkel krijgt een compleet eigen uitstraling. Alle printkoppen worden uitgestald en aan het werk gezet. Zo ontstaat een compleet beeld van 3D printtechniek mogelijkheden. De winkel zal ruimte bieden aan ontwerpers, zij kunnen eigen creaties uitprinten en uitgebreid testen. De Nederlandse importeur zal 3D print introductieworkshops verzorgen voor geïnteresseerden en kopers bijstaan met een uitgebreide cursus. Daarnaast presenteren zij de nieuwste elektronische gadgets en verkopen unieke t-shirts met kleur veranderende opdruk.

Dick Potharst, eigenaar van Mulit-3Dprint: “Zmorph komt met een compleet eigen lijn aan printkoppen en mogelijkheden. In onze winkel willen we daar voldoende aandacht aan besteden en laten zien dat 3D printen verder gaat dan enkel een leuke plastic gadget. Daarnaast bieden wij workshops en support zodat een ieder met een 3D printer ook daadwerkelijk goede resultaten behaalt”.

Openingsfeest
De winkel zal op 9 oktober spectaculair worden geopend met een feestje. Om 16:00 uur wordt de rode loper uitgerold en het pand officieel geopend waarna een welkomstwoord volgt. Daarna is er ruimte voor muziek en een drankje.