Industry Wire

Geplaatst door Dept

Bitvavo lanceert positionering en eerste merkcampagne samen met DEPT(R).

AMSTERDAM, dinsdag 26 april 2022 – Bitvavo, het grootste handelsplatform voor cryptovaluta van Nederland, lanceert hun allereerste merkcampagne ooit in samenwerking met DEPT®. Na een pitchtraject mocht DEPT® als lead agency aan de slag met de uitwerking van een nieuwe merkpositionering en een introductiecampagne van epische proporties.

De campagne vormt de eerste stap in het bevestigen van Bitvavo als markleider in de cryptomarkt. Daarbij werkt de nieuwe merk-tagline ‘Crypto starts with Bitvavo’ als signaal: wie crypto wil kopen, verkopen en bewaren moet bij Bitvavo zijn. Bij Bitvavo krijgt je toegang tot meer dan 175 digital assets via een gebruiksvriendelijk, veilig en betrouwbaar platform. Intussen maken al meer dan een miljoen Nederlanders gebruik van het Bitvavo platform via de app of bitvavo.com.

“Sinds de start in 2018 wil Bitvavo digitale valuta voor iedereen bereikbaar maken. Een sterke productfocus heeft ervoor gezorgd dat we in een paar jaar zijn uitgegroeid tot marktleider in Nederland. Zeer gezond natuurlijk wanneer de grootste groei komt vanuit eigen klanten die ons weer aanraden bij anderen. Maar we willen nu ook een groter publiek kennis laten maken met Bitvavo, dé crypto exchange van Nederland. Deze multimediale merkcampagne is daarvan het begin”, aldus Marcel Ribbens, Head of Brand and Communication bij Bitvavo.

Bitvavo | Crypto starts with Bitvavo | TVC  

Centraal in de campagne staat een imposant videoconcept waarin we prijswinnend acteur Sam Spruell (The Hurtlocker, Taken 3, Legend) in een woelige storm zien springen die symbool staat voor de turbulente wereld van crypto. Tenslotte landt hij op een stevig fundament temidden van al dit natuurgeweld: het karakteristieke Bitvavo logo.

“Tijdens het ontwikkelen van de campagne kwamen we samen met Bitvavo op het idee om deze nieuwe en spannende wereld op symbolische wijze te illustreren voor een groter publiek. Ons verhaal combineert daarom realistische momenten met meer abstracte elementen rond de woeste en onvoorspelbare krachten van de natuur. Uiteindelijk gebruiken we deze metafoor om iedereen te vertellen: als je de kansen van crypto wilt ontdekken, maar wel via een veilig, betrouwbaar en solide platform – dan is Bitvavo letterlijk jouw ‘rots in de branding”, zegt René Verbong, Executive Creative Director bij DEPT®.

De campagne wordt gelanceerd in een brede range aan middelen en kanalen, van TV en radio tot aan een sterke online laag in elke mogelijke configuratie. Ook een reeks outdoor spectaculars en OOH zijn onderdeel van het geheel, waarmee heel Nederland straks zal weten: Crypto starts with Bitvavo.

DEPT® is een wereldwijde digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert geïntegreerde end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 2.500 digitale specialisten heeft meer dan 30 kantoren op 5 continenten en werkt voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. www.deptagency.com 

Credits

Opdrachtgever: Bitvavo, Marijn van de Ven, Marcel Ribbens

Bureau: DEPT®

Creatie: René Verbong, Ramin Bahari, Manuel Di Tolve

Design: Sander van Lit, Immanuel de jong

Strategie: Rens Verweij, Willem Maijvis

Client Service: Jord Wessels, Annika Timmer, Auke Roggeveen

RTV Producer: Marcel Ossendrijver, Mehdi Assem

Pro.mij: Bonkers, Saskia Kok, Jan Jinek

Regisseur: Sharif Abdel Mawla

Editor: Brian Ent, Pieter Bokhorst

Muziek: Audentity

Soundlogo: Soundsright

SoundDesign: Sauvage Sound

Post: Juice Studio

Mediabureau: Initiative

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht