Geplaatst door Xerox

Raad van bestuur Xerox benoemt Steven Bandrowczak tot Chief Executive Officer

De Meern, 9 augustus 2022 – Xerox Holdings Corporation (NASDAQ: XRX) heeft Steven Bandrowczak benoemd tot Chief Executive Officer na het plotselinge overlijden van John Visentin in juni.

Steve trad in 2018 in dienst bij Xerox als President en Chief Operations Officer van het bedrijf, en heeft sinds het overlijden van John Visentin in juni 2022 gediend als Interim CEO. Als President en COO was Steve verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een wereldwijde operationele strategie voor de software- en innovatieactiviteiten van Xerox, evenals de ondersteunende functies, waaronder bedrijfsstrategie, levering van producten en diensten, facturering aan klanten en informatietechnologie. Steve was ook president van Xerox Holdings Corporation en was voorzitter van CareAR.

“Steve heeft een bewezen staat van dienst als het gaat om het behalen van resultaten door digitale platforms in te zetten om marktaandeel te vergroten en winstgevendheid te verbeteren”, aldus James Nelson, voorzitter van de Raad van Bestuur van Xerox. “Hij heeft zich zichtbaar ingezet toen Xerox hem het meest nodig had en hij heeft laten zien dat hij met passie en empathie leiding kan geven. De Raad van Bestuur heeft er het volste vertrouwen in dat Steve de juiste persoon is om Xerox vooruit te helpen.”

“Ik ben vereerd door het besluit van de Raad van Bestuur om mij te benoemen tot Chief Executive Officer,” zei Bandrowczak. “Ik zie een groot potentieel voor ons bedrijf en ik werk graag samen met al mijn Xerox-collega’s aan de toekomst.”

Aanvullende informatie over Steve Bandrowczak

Steve kwam in 2018 bij Xerox van Alight Solutions, waar hij als Chief Operating Officer en Chief Information Officer verantwoordelijk was voor de wereldwijde supply chain, shared services, productontwikkeling, transformatie, crediteurenadministratie, IT-strategie en -operaties, enterprise riskmanagement en vastgoed van het bedrijf.

Voor zijn ervaring bij Alight Solutions was Steve de President van Telecommunicatie Media en Technologie bij Sutherland Global Services. Daarvoor was hij Senior Vice President Global Business Services bij Hewlett-Packard, waar hij de shared service-organisatie met 16.000 medewerkers omvormde tot een uiterst efficiënte operatie, met de nadruk op automatisering, business intelligence en arbeidsoptimalisatie. Daarnaast leidde Steve de business process outsourcing (BPO) praktijk in de Enterprise Services Group.

Tijdens zijn loopbaan heeft Steve leidinggevende functies bekleed bij diverse internationale ondernemingen met een omzet van meerdere miljarden dollars, waaronder Avaya, Nortel, Lenovo, DHL en Avnet.

Over Xerox Holdings Corporation (NASDAQ: XRX)

Al meer dan 100 jaar vernieuwt Xerox de werkplekervaring.  Gebruikmakend van onze leidende positie in kantoor- en productieprinttechnologie, hebben we ons uitgebreid naar software en diensten om bedrijven en hun medewerkers te voorzien in hun dagelijkse behoeften. Van kantoor tot industriële omgevingen, onze gedifferentieerde bedrijfsoplossingen en financiële diensten zijn ontworpen om onze klanten – ongeacht waar dat werk wordt gedaan – elke dag beter te laten werken. Vandaag de dag zetten wetenschappers en ingenieurs van Xerox onze jarenlange ervaring op het gebied van innovatie voort met baanbrekende technologieën op het gebied van digitale transformatie, augmented reality, robotgestuurde procesautomatisering, additive manufacturing, Industrial Internet of Things en cleantech. Meer informatie vindt u op xerox.com.